Diabolical_Kitten
Trådstartare
I skogen jag brukar rida i kryllar det av vildsvin och älgar och det går nog inte en dag utan att man träffat på nåt djur. Idag var det däremot väldigt obehagligt när vi träffade på 5 vildsvin på bara ca 10 meters avstånd och vi var mitt inne i skogen. I vanliga fall är det bara att vända och galoppera iväg om dom kommer för nära, men idag gick det inte riktigt att galoppera nerför en brant smal stig med mycket stockar och ojämnheter, framförallt inte i mörker (och utan lampa..) när hästen är fullkomligt panikslagen.
Men vad ska man göra?! I brist på annat så började jag prata jättehögt och fortsatte in i skogen och hoppades att dom skulle bli rädda och gå därifrån, men dom höll sig i närheten hela vägen hem Både mitt och hästens hjärta gick väl i 190 och vi var båda livrädda...
Så vad gör ni när ni träffar på vildsvin?! Brukar dom anfalla?
Men vad ska man göra?! I brist på annat så började jag prata jättehögt och fortsatte in i skogen och hoppades att dom skulle bli rädda och gå därifrån, men dom höll sig i närheten hela vägen hem Både mitt och hästens hjärta gick väl i 190 och vi var båda livrädda...
Så vad gör ni när ni träffar på vildsvin?! Brukar dom anfalla?