Hur gör ni när ni åker iväg och tränar

Sv: Hur gör ni när ni åker iväg och tränar

Kanske för att hästen är "piggare" och kan hålla balansen lättare:confused: Själv skulle jag aldrig göra det, det tar mig inte mer än några minuter att sela på en uppbunden häst. Kanske är det pga den hästen jag har... fast med shettisen tänkte jag aldrig heller tanken! Jag hoppas bara innerligt att inget ska hända de som gör det!!

miamiamia skrev:
Tränar inte i ridhus sommartid, då är min körbana körbar och med måtten 40x100m:)

Tar du med dig vagnen varje gång då eller lämnar du kvar den där? Varför kör du inte hästarna dit? Mycket trafik? Mörkt?( Bara nyfiken.)

Vad ska jag säga. Kör med transporten pga tidsbrist. Tränar fler hästar. Dessutom är det mörkt, kallt och asfaltsväg hela vägen.
Vagnen har jag där på plats så det är bara att sätta för och köra.
/M

Men det hänger ju inte bara på om hästenär pigg eller inte, den kan ju inte hålla balansen så lätt om du måste panikbromsa eller kör av vägen p.g.a att du måste veja för någon utan reflexer t.ex... Då spelar det inte någon roll om hästen är pigg eller inte! Jag säger inte att föraren måste gjort något fel, utan att människor runt omkring oss inte tänker sig för (Dricker, bråkar osv..)innan de ger sig ut på vägarna.:(

Jo absolut. Jag tänker mig bara in i situationen vad man kan tänkas tänka.. Hur ofta räknar folk med att måsta tvärbromsa eller tvärveja när de lastar grejjer osäkrat fulla bilen, han en lös hund eller människa utan bälte bakom sig? Jag var med om en trafikolycka i sommras och under hela föroppet tänkte jag "Det här händer inte MIG, den kan hända andra men inte MIG". Antar att det är så folk tänker...

ja tyvärr...men man måste ju nångång tänka tanken..jag var jättenära att krocka idag då någon svängde ut på en väg utan att titta sig för!! Men alla gör ju som de vill utan att ibland tänka på konsekvenserna!! Hört så många berätta om olyckor som hade kunnat undvikas om folk tänkte sig för och kontrollerade att allt satt fast och är i brukskick, och hållt hastigheten..:(
Hästen har inte valt att åka bakom dig därför bör man ju göra hästen den tjänsten att göra det man kan för att undvika en olycka!

Så gott som alla olyckor beror på föraren. Man kan skylla på halkan men halkan är inte den som säger åt dig att köra lika fort som vanligt på dåligt underlag... Men även om man är nogrann själv så finns det ju fler galningar ute på vägarna!

håller helt med dig, tyvärr får man väl nästan säga för det borde inte vara så här det ska gå till. Folk borde ta mer ansvar än skylla på något och andra borde visa mer hänsyn och respekt. Samma sak gäller när man rider jämte eller på en väg. Långt ifrån alla bryr sig...

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 207
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 679
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 865
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka