Hur gör ni i värmen?

Sv: Hur gör ni i värmen?

Jag lägger in 1,5 liters petflaskor med fryst vatten i, med en bit fleece runt så att det blir mysigare för dom att ligga emot. Uppskattas!
Men dom verkar faktiskt inte vara speciellt brydda över värmen, som tur är. :)

Ute i skuggan på dagarna och inne på nätterna, de har inte haft problem med värmen alls. Vi är noga med att de alltid har vatten dock annars är det inget annorlunda än vanligt. De trivs och mår bra i gräset.

Fläktar, massor av fläktar, och ha öppet fönsterna på natten och persiennerna nere på dagen så blir det behagligare :D och fläktarna ska absolut inte vara riktade mot djuren itan bara sänka rumstemperaturen :)

Mina verkar inte bry sig om värmen så värst, försöker ha neddraget i rummet så det inte ska blir för hett, och är det såpass att det är svalare ute i skuggan så är de där.

Tipset med petflaskorna var bra, det blir nästa värmebölja :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 121
Senast: Badger
·
Hemmet Oj, här hemma sover jag fortfarande gott och i lagom temp trots fönster i söderläge i sovrummet. Låter som att nåt gått fel i...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 257
Senast: Rugge
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 024
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar