Hur gör ni???? ang flytt..

I

indigo95

Hej nu ska jag snart flytta hästen till nya stallet :).. men med tanke på att jag stått i mitt nuvarande stall i 10 år så var de ett tag sen jag flyttade sist:angel:...

Att flytta en häst är ju inte så svårt men de kan alltid vara kul att höra hur ni gör och vad ni tänker på , hur läggert ni upp eran flytt..

mkt nyfiken / indigo95

Sv: Hur gör ni???? ang flytt..

Jag brukar alltid flytta alla saker först, som utrustning, täcken, foder osv. så att allt är på plats när man kommer med hästen.

Jag försöker komma fram med hästen på eftermiddagen/kvällen så att den får börja med att stå i stallet och att de andra hästarna då också är inne.

jag packar in hästen på ena sidan i transporten och sakerna på andra + i bilen :D

komma fram på em till nya stallet, om hästen är av lugnare kaliber, gärna gå in i sin nya box, sen kanske gå ut i en mindre hage så den ändå ser de andra.

om möjligt, gärna placera den lite strategiskt i stallet, bredvid den som är mest ranghög så de kan ha någon form av diskution under natten = "lite uppgjort redan".

Sen tillhör jag modell övernojjig, så alla skydd på i hagen när de släpps ihop, kanske ett redan halvtrasigt täcke också så att hästen slipper ev. hugg + täcket inte är sprillans nytt :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 064
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 869
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 299
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10