L
Limen
Var på stan med barnet och lovade att hon skulle få en glass. Givetvis så fanns det ingen glassbar precis i närheten och vi var ju på stan för att göra lite ärenden. Bl.a. leta efter en klänning. Jag sa givetvis att hon ska få en glass så fort som möjligt. Men hon kunde inte låta bli att tjata om denna glass. Och jag sa att det finns ingen glassbar precis här. Och tjatandet fortsatte. Vi var ju på väg till en glassbar som jag känner till och det var inte långt kvar. Men jag blir så otroligt less på att höra detta tjat och mitt humör sjunkt fullständigt. Jag kunde ju inte dra in glassen, det hade jag ju lovat, men jag hade god lust. Däremot så sa jag att om du inte slutar tjata om glassen, som du kommer att få, så orkar jag inte titta på klänningar till dig. Men inte ens det hjälpte. Trots att hon har tjatat om ny klänning länge.
Har dåligt samvetet idag för min brist på ork och tålamod. Hela stadsturen slutade bara i trötthet och inget ärende orkades med pga av detta glasstjat. Så vi åkte hem igen.
Har dåligt samvetet idag för min brist på ork och tålamod. Hela stadsturen slutade bara i trötthet och inget ärende orkades med pga av detta glasstjat. Så vi åkte hem igen.