Hur gör man ridvägar?

H

Horserider

Jag funderar på hur man kan göra ridvägar på billigast sätt (helst utan att kontakta något företag) mitt ute bland ris och sådant där.
Någon som vet? :)

Sv: Hur gör man ridvägar?

ger sig ut till häst, tar skydd och duckar, sådär då är det bara att sätta fart genom riset! :idea: :angel:

Haha, bra idé. :idea::angel:... not. Haha. Målet är nog att överleva.

När jag ska hitta nya ridvägar, och det gör jag ofta, då försöker jag få tag på bra kartor först. Helst ska det vara en orienteringskarta.
På så vis undviker du att hamna i träsk eller vid bergsstup. Kartor kan du köpa i bokhandel eller kommuninfo eller på nätet.:banana:

Det där var mycket vettigare info än min - jag gör faktiskt detsamma, har 3 kartor som orientarna har :p hittas massa nya vägar till sjöar och grejer :love:

Menar du att faktiskt anlägga en väg eller bara få bort riset så det går att rida hyfsat?

Om du bara vill kunna rida ganska normalt skulle jag rekommendera en bensindriven röjsåg (inte så svårt som det låter) och kanske en spade eller nåt att gräva bort rötter och sånt med. Sen är det väl bara att försöka få det ganska slätt igen och så rida. Men handlar det om en mil väg du vill ha så kan ju det bli ganska jobbigt. :angel: Men om du avsätter tre timmar/dag i en vecka så får du mycket gjort! Men det är ju som sagt jobbigt. Frågan är väl om du tycker det är värt slitet... Men ridvägar är kul! :D

Mja, det känns rätt tungt.

Inget annat sätt? Där man kan åka i någon bild/traktor och fixa upp en väg? ;(

Om man tänker rida så mycket att det blir en "ridväg" av det kanske man ska prata med markägare först oxå!? De kan då vara mer vänligt inställda på hästar och vad det kan innebära om de fått reda på det innan...

Såklart är det min mark, skulle inte få för mig något sådant annars. :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 138
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve
  • Atletix

Omröstningar