Hur gick det med ponnyn?

vinkelina

Trådstartare
Vet nån hur det gick för den lilla ponnyn som blev påriden under invigningen i Globen. Det såg ju så otäckt ut. Man fick ju aldrig nån info

Sv: Hur gick det med ponnyn?

Ja stackars liten! Hoppas att det gick bra :S Men kan ju vara jäkligt halta på en gång om det är en riktig smäll, behöver ju inte vara superallvarligt.. Men såg helt hemskt ut :(

Tyckte dock att den såg ut att stödja lite mer på benet när den leddes ut

Det var en liten miniponny som blev överriden (vet inte vem som red in i vem, såg inte exakt) av en fjording, ponnyn gick omkull och ungen åkte av. När den ställde sig upp kunde den knappt stödja på ett framben :(

om jag minns rätt red de i cirklar, småponnyerna i en inre och fjordingarna i en yttre i motsatt riktning.

Det stod på globens hemsida att den hade fått en smäll på bogbladsspetsen men att den var OK och stod hemma och vilade.

Vilken tur att det gick bra för ponnyn! Såg inte men kan tänka mig att det såg otäckt ut.

För en annan då som undrar vid vilka tider och vilken kanal detta går i? ^^ Jag missar alltid globen samt sthlm horse show på tv. Så någon som har tvtiderna och vet vilken kanal? :p

På TV:n går det på söndag:

SVT1: 11.00-12.00 Hoppning och 14.30-16.30 Dressyr

SVT24 (eller vad kanalen nu heter) 21.50-23.00 Fyrspann/Kändishoppning

Sen går det betydligt mer på SVT Play, både fre, lö och sön. :D

Såg riktigt läskigt ut, trodde nog att det satt längre ned men svårt att bedöma från läktaren även om man sitter nära. Hoppas det gick bra. Tyckte det var lite synd att speakern inte kommenterade det alls utan bara gick vidare. Ok att "the show must go on" men om man får ett besked att hästen är ok tycker jag att man kan gå ut med det. De flesta på läktaren hade nog uppskattat det.

det kanske tar ett tag innan de har hunnit få hästen undersökt, så att de kan lämna ett besked. :idea:

Och så kan man ju jämföra med kändishästen Cactus som det blev ett himla stohej om och han gick ut med liten hälta medan ponnyn snarast stapplade.

Åh tack så mycket =)

Är det inte något som går runt jul oxå? Eller är det detta jag tänker på?

Kl.
Det kan jag svara på då jag känner den lilla ryttaren i fråga, så som någon tidigare har nämnt har Servus fått sig en smäll på bogspetsbladet och står hemma på ridskolan där han bor och vilar och ryttaren mår bra!

Kl.
Det kan jag svara på då jag känner den lilla ryttaren i fråga, så som någon tidigare har nämnt har Servus fått sig en smäll på bogspetsbladet och står hemma på ridskolan där han bor och vilar och ryttaren mår bra!

Skönt att höra, såg otäckt ut! :(

Kl.

Jag började nästan gråta när det hände. Tyckte så SYND om den lilla ryttaren:crazy: Skönt att höra att ponnyn har det bra!

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 638
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 316
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 952
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31