Hur går mamma och barn ihop som vuxna?

U

uthasego

Hejsan.
Funderar på att behålla en hankatt från min första kull.
Men har hört att mammor ofta stöter bort sina söner när de blir äldre och att dom inte alls ska gå så bra ihop som man tänkt sig.

Någon som vet??? Egna erfarenheter?
:crazy:

Sv: Hur går mamma och barn ihop som vuxna?

Jag behöll en hona ur min kull. Mamman var inte så jättenöjd, Yoga var en supermamma rakt igenom men ganska hård i uppfostran så Abbie fick ta endel. Dock var det tänkt redan från scratch att Yoga skulle kastreras och efter det blev det mycket bättre.
Nu är dom underbara ihop.

Men jag har hört att det inte alls funkar hos vissa, det är ju som sagt mot kattens natur att bo ihop med en avkomma. Kanske blir det lättare med en hane, men då gäller det ju att kastrera mamman tidigt eller dela dom så det inte blir bebisar dom emellan.

Så det är jättesvårt att säga. Ibland går det kanonbra, ibland går det inte alls.

Så här ser det oftast ut hemma hos mig i alla fall, men då är båda kastrerade nu och dottern har aldrig testat Yogas gränser.

jaha.jpg

bild138.jpg

bild139.jpg

Sv: Hur går mamma och barn ihop som vuxna?

supersöta :love: tack för svaret

Jag hoppas att dom kunde få ut något av varandras sällskap. Har alltid tänkt att skaffa en kompis till min hona, och nu när hon har ungar kunde det vara kul att behålla en därifrån :)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
516
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama