Hur går jag till väga.....?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Oggie
  • Startdatum Startdatum
O

Oggie

Undrar om det är någon som vet hur jag ska gå till väga för att hitta vissa hästar som jag har reg nr, namn och härstamning på? Alla är registrerade svenska halvblods hästar.

Börja med att kolla om du hittar dom här . I princip finns alla hingstar som använts i svensk halvblodsavel där.

Gäller det hingstar kan du lägga ut din undran här. Gäller det ston plockas tyvärr frågorna ofta bort, och istället kan du pm:a t ex mig som har många stamböcker och hingstkataloger.

Det är inte hingsten jag vill hitta, utan avkommor. Jag har fått reg.nr. och namn från ASVH men jag undrar hur jag ska kunna hitt dem och i fall dom har några tävlings resultat (tror dock inte att dom är tillräckligt gammla för det ännu) utan att behöva skaffa och bläddra igenom hela tävlings resultats katalogen.

Avkommor kan du hitta via ASVH, tävlingsresultat via förbundet (du kan ringa dem om det).
I övrigt är det efterlysningar som gäller - och dem vill vi inte ha just här... ;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Läste att på 80- eller 90-talet fick Queen Elizabeth II ett svenskt varmblod(halvblod) som hette Gotland. Hittar inte den på blup.se men...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka