Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

idag har amigo varit i paddocken och rejsat!

GetAttachment.aspx

vad sägs om denna stilen?

GetAttachment.aspx

:rofl::rofl::rofl:

Ja, jag ska. Börjar med att introducera med gjorden/selen nu september-oktober och planerar att introducera med vagn nästa år nån gång.

Jag har också planer på att köra in min:), ska börja tömköra lite här
senare i höst. Inte så avancerad tömkörning utan mest rakt fram i skogen till att börja med.
Inka

Jag funderar på det. Han har haft på sig tömkörningsgjorden två gånger och ska prova att tömköra när han kommer in från betet. Än så länge har han visat ett super psyke och det är jag väldigt glad över:)

Hej på er ni som har -07:or. Är er nya bekantskap om ni vill !
Jag har en svart Morganhingst som nu är 1,5 år och som jag köpte som föl. Han är väldans trevlig individ. Just nu tömkörs han med träskacklar. I juli var vi på Morganrix och ställde ut + att vi tävlade i tömkörning, löshoppning och trail by hand med gott resultat. Han kommer att tävlas i western men kommer att tränas i allt möjligt.:)

Vad kul! Då måste vi dela erfarenheter!

Eftersom jag har så dåligt minne, ni som ska/vill köra in era, avd har ni för hästar?

Jag har börjat vänja min vid sele. Jag bara lade på den och hon stod som ett ljus och brydde sig inte. Inte ens när jag spände svanskappan. Sen har vi gått på promenad med selen på och det funkar kanon:banana:.
Har även börjat vänja henne vid träns och lära henne vad bettet betyder.
Hon tycker allt är lika kul och hon är alltid med på noterna.
Det är en svensk ridponny som förmodligen kommer växa över ponnymåttet.

Tack ! Jag är inte så bra på datorer men ska försöka få in någon bild.

Vad skoj att det går så bra!

Min verkar oxå helt obekymrad över selen, har haft den på sig när jag haft med honom som handhäst bland annat. Då har vi även galopperat och han verkar inte bry sig det minsta :)

Sen har han gått "par" i tömkörningen och det har oxå funkat bra. Då har han ju dock varit bunden i den andra. Nu börjar det bli dags att vänja honom lite vid att bli tömkörd på egen hand, spännande!

Har ni inga "inkörningsbilder"?

Jag har en Sv. Ridponny som ska bli en liten stor häst.
20948906.jpg

Stammen är Power Boy - Milagro ox
Inka

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka