Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, kolla nr 737 (pagina 37)......
Va fin hon är Vem är hon efter?
Jag var på en kurs i "hantering" med min förra häst. Hon var krånglig att lasta, växte fast utanför, mest envishet. Jag bad om hjälp av den jätteduktiga killen som hade kursen. Det han sade som satte sig var - det handlar om lydnaden utanför transporten. Han höll på ett tag o sen gick hon på själv, även för mig sedan. Få se om jag kan beskriva; Repgrimma med långt grimskaft. Han gick bestämt mot transporten, när hon stannade så backade han henne rakt en skaplig bit. Viktigt med rakt. Stannade till och sen framåt igen. Om hon stannade, backa rakt osv. Vi hade mellanväggen åt sidan. När hon var på väg och tvekade så kom han med muntra tillrop. Han upprepade detta tills hon gick på, det tog en kvart ca. Sen övergick han till att skicka på henne själv, han stannade på lemmen och peppade henne, klappade på henne typ på baken om hon tvekade och mera muntra tillrop. Om hon började backa, så sa han nej, nej och försökte pusha henne att gå på istället. Backade hon så tog han kommandot o hon fick backa rakt en ganska lång bit. Han upprepade detta tills hon gick på lätt. När hon stod där inne så höll han på o ställde mellanväggen rätt o la på bommen. Hon fick stå en stund och sen gå ut. Det var en riktigt härlig upplevelse. När jag lämnade kursen så lastade hon sig själv.Gjorde idag ett nytt försök till att lasta. Fick in henne efter 1,5timme.... Någon som har bra lastningstips? Hon är alltså inte rädd det minsta, tycker bara att det är roligare att stå utanför. När hon gick in i vagnen efter många om och men så stod hon där helt stilla. Nemas problemas.
sikken mysig liten en Blir lite avis när jag ser... har inte börjat rida på min än har haft problem med att hitta en medhjälpare.. ingen frivillig?
Amelia
http://www.pixbox.se/pic_show_id26046352.html