S
stommen
Sv: Hur går de för era 06.or
Jag rider inte i westernsadel, men jag skulle aldrig sitta upp på en unghäst utan sadel. Jag har alldeles för taskig balans och är för rädd om mig själv för att riskera det. Vill ha sadel så att man sitter lite säkrare och så är det ju sadel man kommer att använda sen, så varför inte vänja dem vid det direkt.
Jag har inte heller några planer på att svinga mig av, utan tanken är att det ska gå lugnt och städat till och det har det gjort hittills i alla fall med min 06:a
Antar att du ridit in fler hästar i w-sadel, har du upplevt några problem med att man sitter FÖR bra kvar i sadeln? För mig är det den första hästen jag rider in i w-sadel, har mest haft hopphästar innan, och jag känner en viss oro för att inte kunna glida av snabbt och smidigt ifall situationen kräver det, utan att man flyger av med buller och brak Har ryggproblem, och är således inte så smidig som jag varit med tidigare unghästar jag haft. Å andra sidan har man ju hornet till hjälp att kunna svinga sig av... Ska nog försöka ändå nästa gång
Jag rider inte i westernsadel, men jag skulle aldrig sitta upp på en unghäst utan sadel. Jag har alldeles för taskig balans och är för rädd om mig själv för att riskera det. Vill ha sadel så att man sitter lite säkrare och så är det ju sadel man kommer att använda sen, så varför inte vänja dem vid det direkt.
Jag har inte heller några planer på att svinga mig av, utan tanken är att det ska gå lugnt och städat till och det har det gjort hittills i alla fall med min 06:a