Hur gammalt alu.golv??

Leeelot

Trådstartare
Håller på o bli tokig på mitt velande om inköp av transport....:confused: Budgeten är på ca 50' , det
dyker upp en del Boj o Umesläp (vilka ju är bra o rejäla släp), men då är de i årsmodell 99-05. Det är ju alugolv.....Hade gärna velat ha ett hyfsat nytt, men när de börjar bli +15 år?? Hur kontrollerar man det?

bara ett tips, UME bytte boogie å ramp tror jag 2005... fick iaf tipset från en åf att inte titta på äldre släp än 05.

vad jag har hört måste man röntga alugolv för å se om de har sprickor... hehe kör in på akuten ;)

bara ett tips, UME bytte boogie å ramp tror jag 2005... fick iaf tipset från en åf att inte titta på äldre släp än 05.

vad jag har hört måste man röntga alugolv för å se om de har sprickor... hehe kör in på akuten ;)

Inte boggie va? Mig veterligt bara ramp och den är ju bytt på väldigt många transporter så jag hade inte låst mig vid något årtal. Jag vet inte om något sätt att kolla alugolv förutom röntgen.

Alugolv kan du inte kolla utan röntgen som sagts. Jag hade inte varit orolig för de stora märkena (Boj, Ume) däremot skyr jag de billiga märken som finns. Det räcker med en felplacerad skruv i fel metall så har du försvagningar.

Ume har haft massiva problem med sina ramper, det bör vara enkelt att googla för att hitta vilka årsmodeller. Och dessutom relativt lätt att kolla själv.

Om jag inte minns fel så var det bara en viss årsmodell på Ume som hade problem med rampen, och de ramperna är nog utbytta vid det här laget. Mitt var en -01 och hade inga problem med det under de 15 åren jag ägde det.

Alugolv kan du inte kolla utan röntgen som sagts. Jag hade inte varit orolig för de stora märkena (Boj, Ume) däremot skyr jag de billiga märken som finns. Det räcker med en felplacerad skruv i fel metall så har du försvagningar.

Ume har haft massiva problem med sina ramper, det bör vara enkelt att googla för att hitta vilka årsmodeller. Och dessutom relativt lätt att kolla själv.
Så man vågar alltså köpa ett 15 år gammalt släp fr Ume/Boj med Alu golv...? Blir golven aldrig för gamla?:crazy:

Inte boggie va? Mig veterligt bara ramp och den är ju bytt på väldigt många transporter så jag hade inte låst mig vid något årtal. Jag vet inte om något sätt att kolla alugolv förutom röntgen.
alltså mitt minne sviker alltid... det enda jag minns är -05 heheh... "köp inte äldre än -05"...
undrar hur jag blir som gammal....

• Gilla
Reactions: Sar
alltså mitt minne sviker alltid... det enda jag minns är -05 heheh... "köp inte äldre än -05"...
undrar hur jag blir som gammal....
Om jag inte minns fel är det just 05 man ska undvika, det var första året med nya modellen och de hade problem med ramperna. Eller så var det 04... :o

Om jag inte minns fel är det just 05 man ska undvika, det var första året med nya modellen och de hade problem med ramperna. Eller så var det 04... :o

Jag tror det var just åren 04-05 de använde annan plyfa innan de bytte. Minns jag rätt hade de ett rätt fördelaktigt pris för rampbyte ( jag bytte för säkerhets skull) och de flesta återförsäljare byter regelmässigt om de får in ett släp i de årgångarna. Och är det bytt finns ju ingen anledning att undvika de årgångarna.

Nä från och med 2005 är de nya.... Är det inte aluminium på rampen med å att innan 2005 var det plyfa?

-04 hade problem med rampen, tror att det bara var just den årsmodellen. Hade själv ett sådant och fick erbjudande att byta ramp till självkostnadspris.

Fast rampen är inte den stora frågan...utan just om man vågar köpa en Boj/Ume som är 10-15 år o lita på golvet....Man ska ju förhoppningsvis ha det några år med....O_o

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 046
Senast: Mimmimamma
·
Äldre Jag och min sambo träter ganska ofta om vår bil. Tidigare bilar har bytts ut efter ca 3 år, och de har då gått runt 1000 mil. Den...
2
Svar
36
· Visningar
5 456
A
Utrustning Letar galet efter en transport. Har en både stor och bred häst som kräver lite utrymme, därför är jag väldigt kräsen med både märke och...
Svar
11
· Visningar
1 665
Utrustning Har sålt mitt enaxlade ume släp och nu ska det köpas nytt eller ja ett begagnat ska det vara. Har hela tiden bestämt att jag skulle ha...
Svar
6
· Visningar
795
Senast: pomelo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur