Hur gammal?

G

gulvolt

Hur gammal kan igentligen en katt bli? jag fick min katt när jag va ca; 4år gammal och nu är jag 14 alltså är min katt 10år men hur gammla kan dom bli ?

Sv: Hur gammal?

Har en norskskogkatt på 16 år nu, blir 17 år i år. Hon opererades för cancer i livmodern när hon var 15 år. Är pigg som en kattunge nu så jag tror hon lever många år till! :D

Vår äldsta blev 17, den andra 14 men han blev sjuk.
De vi har nu är 8 båda två... 10 år är ingen ålder på en katt! :)

Expojkvännens broders kisse blev 20, dock både döv och blind där på slutet.

Jag fick min katt när jag var 4 år och nu fyller jag 19, så min katt blir 15 år :) Gammal go gubbe är han :love:

Världsrekordet för katt är 40 eller 42 år. En svensk katt, faktiskt: Missan från Medelpad, vill jag minnas. Men det är naturligtvis ett undantag. 15-20 år är mera normalt.

Min pappas bondkatt blev 27år men det räknas nog som väldigt gammalt...15-20år e nog mer normalt.

Vår gamla Hobbe är 15 nu. Pigg och glad men har lite problem med kissandet så vi var till veterinären igår för att kolla upp det. Fick specialfoder som ska öka törsten så att han dricker mer samt lite tips på hur man ska få katten att dricka mer vatten.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: Elbe92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25