Hur gammal ska hästen vara??

Ok, tack! Clear round är det 2,5 mil..?? Är det som "prova på" eller måste man ha tävlingslicens eller liknande??

Man måste ha licens. Clear round brukar vara ca4-5mil lite olika på olika tävlingar.

Om jag inte är ute och cyklar helt så behöver du grönt kort och en licens för lokaltävling.

Rätta mig om jag har fel :o

Det beror på arrangören. Det kan vara en träningsritt eller en pröva på, och det kan krävas allt från enbart vaccination till även grönt kort, licens osv. Kontakta arrangören till den aktuella tävlingen.
Hälsning Maja

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: ufot
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 280
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 522
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snackhästen Tout Ou Rien är död – 27 år gammal. Han var tidigt utdömd, men efter tjat från ägaren fick han en chans. Resultatet...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama