Hur gammal är en gammal hund????

giffan

Trådstartare
Jag har en blandras tik som blir 11år i Januari. Hon är som hon alltid har varit. Men nu har hon blivit lite mera kräsen på maten och kan se en aning stel ut ibland.... Men när första snön kommer är hon som en valp igen!!
Hon är en korsning samojed/hamilton stövare och schäfer.... Ingen planerad korsning, men hon har varit den sundaste friskaste hund jag haft.

Själv har jag många funderingar på hur jag ska klara mig utan henne den dagen hon inte är här mera, hur jag ska kunna fatta beslutet om när det är dax. Jag vill inte att hon ska leva på mediciner för att jag är så ego att jag inte kan släppa henne....
Hoppas att det dröjer minst en fyra fem år till....

Sv: Hur gammal är en gammal hund????

Min labbe är fjorton och ett halvt:)

Iofs en jaktlabbe, men hon har varit allt annat än frisk, dock mest jaktskador. Det som märks mest nu på henne är att hon ser och hör dåligt och att hennes ena bakben är dåligt efter att hon blev påkörd av några snorungar.

Men hon är pigg, går långpromenader och hänger med. Den dagen då hon inte orkar så tas hon bort- lider så när jag ser folk med tjocka, stelbenta, halta hundar som nästan får dra fram dem...

Nyckeln till att hon har blivit så gammal har nog varit att vi har hållt igång henne OCH hållt henne smal. Visst, hon har nog ett kilo eller två för mycket, men dock känner man lätt revbenen och hon har midja, hur många gamla labbar har det...? Folk tog henne för valp ända tills hon blev 10...

//E

Liknande trådar

Hundhälsa Hur tänker ni om era älskade fyrbenta drabbas av cancer och det har gått långt i processen? Försöker ni med behandling, eller låter ni...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
10 816
Senast: Sol
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 666
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Det var inte alls planerat att min framtida hund skulle dyka upp nu. Hundgården skulle först byggas ut till minst 95 kvm, jag skulle...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka