Hur gamla blir kaniner..?

Milene

Trådstartare
I mellandagarna kommer en ny lien vän till oss, Silja, snart sex år. Vet att hon inte är någon ungdom, men hon får komma ändå eftersom hennes ägare inte kan ha henne kvar.

Hur gamla har era kaniner blivit?

Sv: Hur gamla blir kaniner..?

Min första kanin blev elva år men jag vet en som blev tretton. Det är det äldsta jag har hört.

I mellandagarna kommer en ny lien vän till oss, Silja, snart sex år. Vet att hon inte är någon ungdom, men hon får komma ändå eftersom hennes ägare inte kan ha henne kvar.

Hur gamla har era kaniner blivit?

Min elste blev 10,5 år.
Håppas dere får manga flere år med deres nya kanin :)
Krammar

Varierar mycket, vår ena kanin dog som 3åring (antagligen något genetiskt fel, nästan alla ungar från kullen + en annan kull med samma pappa dog unga). Vår äldsta är över 7½år, men åldern börjar nog märkas på henne, får se hur länge hon hålls kvar ännu.

har haft 3 kaniner som har dött av ålder, och dom blev 5-7 år gamla. Dvärgvädur

Min äldsta blev 11 eller 12 år. En vi sålde blev 14 år och det är den äldsta jag har hört talas om :)

Min kanin fyllde 5 i november och det märks inte ett dugg så man hoppas att man får några fler år med honom.:)

Vet du / nån om det är rasrelaterat hur gamla de blir?

Detta är en dvärgvädur / lejonhuvad.

Liknande trådar

Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
557
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
284
Senast: MML
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 561
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama