Hur gamla är era katter?

Sv: Hur gamla är era katter?

Itzhak sibirisk hankatt 2 år (fertil)
Lenora sibirisk honkatt 1 år (även hon fertil)
Förhoppningar om att runt jul få en kull kattungar av dom :D
Findus min kastrerade huskatt som bor kvar hos mor o far, fick inte flytta för pappa :p är nu 5 eller 6 år gamal. Övertog honom av en kompis då han inte trivdes som innekatt i stan.

Min gammkatt (huskatt) Mr. Merlin blev 16 år fick tyvärr avliva honom då han blev senil :cry:
Mors gammkatt (även han huskatt) Hamlet blev 23 år innan fick sommna in då han blivit för skröpplig

Ragdoll har jag varit sugen på, hört att de är duktiga på att sköta pälsen trots att de är gamla. Min perser nu måste jag raka för han är väldigt dålig på pälsen sin.
För jag har sagt att om jag skaffar en till katt senare, blir det INGEN långhårig sak ;)
Funderade även ett tag på cornish rex, men min sambo håller inte med mig :rofl:

haha, ja de kan ju va en lösning ;)
Jag älskar långhåriga katter och jag har aldrig haft en katt som inte sköter pälsen bra. Jag har väl haft tur :p Men har inte perser generellt en svårare päls? Eller är jag helt fel ute?

Pontus, 13 år, norsk skogskatt :love:

Frans, 7 år, okänd härstamning och ras

Trisse, okänd ålder, härstamning och ras då han självmant flyttade hit.

*kl*

Rustie Devon Rex, kastrerad 2.5 år
Oscar Devon Rex kastrerad 2 år
Cleopatra Devon Rex, fertil 1.5 år
Lapcat Devon Rex unghona, 8 månader
Korven Devon Rex unghane, 5 månader

:D

Vår första katt blev 21 år gammal, bondkatt.

De 2 katterna efter det blev ca 1-2 år, den ena blev överkörd, den andra fick en lungsjukdom. Bondkatter dom också.

Vi adopetade därefter 2 hittekatter från katthemmet, den ena drunkade efter ca 6 månader och den andra lever idag, ca 1 år gammal.

Vi fick även ta hand om en katthona som idag är ca 2 år gammal, och hon har nu 3 kattbebisar på 9 veckor :love:. Bondkatter även dom.

Vår första katt blev 21 år gammal, bondkatt.

De 2 katterna efter det blev ca 1-2 år, den ena blev överkörd, den andra fick en lungsjukdom. Bondkatter dom också.

Vi adopetade därefter 2 hittekatter från katthemmet, den ena drunkade efter ca 6 månader och den andra lever idag, ca 1 år gammal.

Vi fick även ta hand om en katthona som idag är ca 2 år gammal, och hon har nu 3 kattbebisar på 9 veckor :love:. Bondkatter även dom.

Vilket bondkattmaraton :rofl:

haha, ja de kan ju va en lösning ;)
Jag älskar långhåriga katter och jag har aldrig haft en katt som inte sköter pälsen bra. Jag har väl haft tur :p Men har inte perser generellt en svårare päls? Eller är jag helt fel ute?

Ja just nu funkar den lösningen alldeles utmärkt! Han är så lugn så rakningen går rätt bra, efter en stund blir han väl lite uttråkad!
Jag vet faktiskt inte.. men jag menar.. han fyller ju 21, han sover för det mesta. Sover, äter, DRICKER, kissar, sover. Så han har väl rätt att inte sköta pälsen så jättebra. Han håller fint i ansikte och "manen", men inte resterade päls... :rofl:

Tessan, 13 år, kastrerad hona. Husets drottning. Hittades övergiven hösten -95, troligen sommarkatt:eek:. Hur någon kan överge en sådan raring övergår mitt förstånd.

Bettan, 12 år, kastrerad hona. Inavlad bondkatt (pappan är även hennes morfar), ser också ut därefter.

Min mamma har två katter jag räknar till mina egna:

Honkatt 6 år
Hankatt 5 år

Jag och min sambo har en hankatt på ca 1,5 år. Hittekatt.
Alla är huskatter, men snart kanske det blir ändring på det. :angel:

två huskatter på 18 veckor.två bröder.
ska kanske skaffa mig en maine coon lr ngt med men inte letat så aktivt ännu.

Fyra huskatter, 3, 14, 15 o 18 år :). Den äldsta sover mest men är vid god vigör på alla sätt. Gjorde "seniorkontroll" hos vet för några veckor sedan och hade lite förhöjda njurvärden, men fick i övrigt beröm för att han var så pigg, och äter nu specialfoder, vilket verkar funka bra.

Jag har 5 katter; Hampus och Happy 9 år gamla och syskon, Hampus är perser och Happy är exotic. Rune 6 år gammal, han är en exotic också. Pepsi och Poppis 5år gamla och adopterade från Örebro katthem, dom är "bondkatter". Hampus har jag ett problem med; han är för smal. Han har vart hos vet. men dom hittar inget fel. Är det någon som har förslag på vad jag ska göra??

Jag har 5 katter; Hampus och Happy 9 år gamla och syskon, Hampus är perser och Happy är exotic. Rune 6 år gammal, han är en exotic också. Pepsi och Poppis 5år gamla och adopterade från Örebro katthem, dom är "bondkatter". Hampus har jag ett problem med; han är för smal. Han har vart hos vet. men dom hittar inget fel. Är det någon som har förslag på vad jag ska göra??

Vad ger du för foder till honom? Han är ju "ganska" gammal... inte som min dock som är supergammal och supersmal.
Gamla djur tar inte åt sig näringsämnena som en ung katt... kan vara så att han inte gör det, eller så får du byta foder. Jag kör RC outdoor mature, även fast han är en innekatt. Prova ett BRA foder som du köper i zoobutik för äldre katter, innehåller bra ämnen. Annars vet jag inte vad det kan vara. Ibland är det bara så att vissa katter är väldigt smala och har jättesvårt att gå upp i vikt, medans andra har vääääldigt lätt för det....;)

Jag har bytt foser några gånger, nu äter dom RC Sensitive för dom är känsliga i magen. Men helst vill han ha Pussy burkmat med resultatet att han blir skitdålig i magen!! Jag ska åka till en katt/hundbutik och köpa något för äldre katter!
(TACK FÖR TIPSET)

Men problemet är att alla kissarna äter på samma ställe, kan dom äta samma foder??

Tobie- röd cornish Rex 1½år
Jessie James (köttbullen)- blå /vit huskatt 1½år

Mammas katt är 1½ år -Maine Coon kastrerad hane
Den äldsta katten familjen haft blev 19 år gammal :) - Blandning europe/bondkatt kastrerad hane.

Oliver - (ragdoll) ungefär 16 år. Vi har haft honom i femton år, räddade honom utifrån då han var utslängd från förra hemmet. Utekatt!

Taffer - bondkatt, 15 år. Lite ålderstjock, men annars pigg och glad!

Miss Ami - perser/bondkatt, snart åtta år. Frisk, pigg, söööt!

Jag har en ocicat som är 7 år och pigg som en mört :) Hon har varit innekatt och ställts ut i några år men numera är hon ute och jagar möss :p
2 bondkatter som är 1 år, dom gillar dock inte att vara ute.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 722
Senast: Ekblomma
·
T
Övr. Katt Hur ska jag utfodra mina katter för att dom ska få ett "bra" liv? Jag läser om BARF (för och emot och jag hittar ingen som utfodrat...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Sol
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 970
Senast: Araminta
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama