Hur gamla är era katter?

Sv: Hur gamla är era katter?

Kl
Sotis, ca 17 år, Mörkgrå, Siames/russian blue.
Har haft struma i flera år och hörseln är inte på topp.
Sover mest hela dagarna men gillar att jaga grannens lilla katt om hon skulle komma förbi. Agerar väckarklocka om nätterna så att matte ska vakna och klappa lite på honom ;)

Nova, helig birma, 4 år, kastrat, mår prima och är en riktig diva, favoritsysselsättning är att bli kammad

Vad kul att så många engagerar sig! Många olika raser, dock en del som dyker upp rätt ofta =)

Ni som har gamla katter, jamar de väldigt mycket? Och då menar jag inte bara vanliga "jam".
Min gamling skriker verkligen.. han kan få riktiga rýck och låter som jag vet inte vad. Men man vaknar till iallafall!m:rofl:

1. Hona, huskatt, kastrerad, uppskattningsvis ca 5 år, hittekatt. Oförskämt pigg och verkar vara i perfekt hälsa och kondition.

2. Hona, huskatt, kastrerad, uppskattades av veterinär att vara runt 2 år, jag skulle snarare tippa på närmare 8-10 år, faktiskt. Hon ser bara riktigt jädra gammal ut, men frisk och kry är hon. Även hon är hittekatt, skall sägas.

Har just nu hemma fått en katt till så nu bor det två ligister här. En svart grabb med vitt på bröstet som är född i mars och en randig liten kille född i juli, nyligen hämtad.
Misse heter den svarta, han är kastrerad. Tiger heter nykomlingen som är 12 v.

I stallet bor Måns som är ca 7 år och svart med vitt på bröstet. Han är polare med Musse som är 8 år, svart och vit, 25% norsk skogkatt.

Hos mamma bor 5 katter :) (en var min från början men fick bo kvar när jag flyttade hemifrån). Min bror har också 2 katter.

Äldsta katten blev 16-17 år. Hon hade ett tufft liv med många kullar innan vi fick tag på henne som 10-åring. Blev tillslut tyvärr sjuk och fick avlivas.

Jag har 3 huskatter.

2 kattpojkar snart 1år fyller år 19/10 resp. 23/10 och en kattpojke på 6månader.

Vad kul att så många engagerar sig! Många olika raser, dock en del som dyker upp rätt ofta =)

Ni som har gamla katter, jamar de väldigt mycket? Och då menar jag inte bara vanliga "jam".
Min gamling skriker verkligen.. han kan få riktiga rýck och låter som jag vet inte vad. Men man vaknar till iallafall!m:rofl:

Min pojkväns famlijs katt jamar VÄLDIGT mycket, verkligen skriker.. Men den verkar inte må så bra.

Har tre katter just nu. Alla e sk bondkatter..
Den äldsta Simba är 4 ½ år *kastrerad hankatt*

Den andra heter Pumba o är ca 4 ½ månad *hankatt*

Den tredje heter Rambo & är bror till Pumba. 4 ½ månad *hankatt*

Mina katter Smilla och Athena är 3 år gamla. Båda är huskatter med en mamma som är 75% norsk skogkatt.

Jag har Måns som blir 15 i februari, han levde sitt första år i en ladugård och åt endast råttor. Inga vaccinationer, bra mat eller mänsklig kontakt, förutom när bonden gav dem en slick av mjölken!

Månsan är 12 år, har varit en tur till skåne(48mil, enkel resa) med flyttlass. Jag letade som besatt i 2,5 månad, innan det ringde från skåne att de hittat henne tack vara öronmärkninen.

Ferguson är också 12 år. Han är vår sorkjägare! Vi har haft honom sen liten kattunge. Men han är ändå otroligt osocial och vill inte bli klappad, till skillnad från de andra två som är otroligt keliga! Jag tror Ferguson har nån variant av kattautism:D Ferguson har överlevt kattpest och ett avslitet korsband i vänstra bakknäet!

Alla tre är bondkatter!

Månsan:
mnsanpgolvetjockeogurra006.jpg

Ferguson:
IMG_5315.jpg

Måns:
IMG_2548.jpg

Senast ändrad:

Min pojkväns famlijs katt jamar VÄLDIGT mycket, verkligen skriker.. Men den verkar inte må så bra.

vår äldsta katt som snart är 17 år, jamar en del, bara på dagarna, ibland är det precis som han inte vet vart han är, vill gå in o ut hela tiden. är inne 5 min och ska ut, sen står han och vill in efter 2 min igen, så kan han hålla på 7-8 gånger innan han lägger sig ner o sover. antar att han blivit lite dement. annars är han pigg som en nötkärna.

Jag har en perserkatt som blir 2år i början av nästa år, henne vill jag gärna ta kattungar på.

Sedan har min pojkvän en vanlig bondkatt som är runt 20 år.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 722
Senast: Ekblomma
·
T
Övr. Katt Hur ska jag utfodra mina katter för att dom ska få ett "bra" liv? Jag läser om BARF (för och emot och jag hittar ingen som utfodrat...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Sol
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 970
Senast: Araminta
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama