Hur gå till väga för att få mina pengar?

Fishy

Trådstartare
(Tror det ligger under rätt tråd annars så ber jag om ursäkt)

Bakgrunden till nuvarande situation är som så, i april gick jag en avelskurs på anrika National Stud i England och blev sedan placerad på ett stuteri för praktik. Jag fick lön varje månad. Då jag fick boende med vatten och el betalt så blev nettolönen 600 pund i månaden, 150 pund i veckan alltså.
Boendet var en större husvagn där jag var tvungen att bo med en annan hästtjej som jag försökte vara snäll mot men som snart visade att jag hade inget där att göra och försökte idiotförklara mig varje dag i arbetet. Efter ett tag gav jag upp att försöka bli vän med henne och jobbade på.

Efter ett par månader märkte jag hur dåligt jag mådde av att sitta fast i en husvagn mitt i ingenstans med en tjej som avskydde mig och jobbet blev lidande. Jag tyckte inget var kul och 1:a september i år sade jag upp mig och jobbade två veckor innan jag flög hem till Sverige. Jag hade då jobbat där från 26:e april till 15:e september. Stuterichefen sa då att de skulle sätta in min lön samt semesterersättningen i slutet av månaden. Lät bra tyckte jag.

Eftersom jag var tvungen att lämna ett par saker hos en vän så flög jag tillbaka häromveckan och passade samtidigt på att tömma mitt konto. Då upptäcker jag att de inte betalat in min sista lön eller ersättning. Jag har som mest tagit ut 5 dagars semester så det lämnar 19 dagar att få ersättning för.
Vi har mejlat utan svar (jag vet att chefen tittar sin mejl minst två gånger om dagen) och ringt utan att hon svarat.
Då min ekonomi är ansträngd i dagsläget skulle de där 300 punden verkligen behövas nu till jul men jag vet inte vad jag ska göra för att få dem att betala. Är det för sent att få mina pengar eftersom det gått två månader.

Om någon orkat läsa och vill ge ett tips vore det guld värt :bow:

Sv: Hur gå till väga för att få mina pengar?

Det är svårt att svara på för de flesta här eftersom det gäller engelsk lagstiftning. Så enklast är att höra med någon som kan den. Kanske din vän som bor där kan hjälpa dig med vilka regler som gäller?

Har du ringt då eller bara skrivit mejl? Fortsätt ta kontakt, det kanske bara är ett misstag.

Funkar inte det skulle jag faktiskt som nästa steg ta kontakt med National Stud och fråga om dom kan hjälpa till, jag antar att dom har någon sorts kontrakt eller uppgörelse med stuterierna att det ska vara på ett visst sätt?

Om jag förstår rätt så har du jobbat knappt 5 månader. Hur mycket semester har man i England egentligen?

I Sverige skulle du ha c:a 10 dagar...Dvs 5 kvar nu. Självklart är det inte försent nu 2 månader senare! Ring dem och prata med dem direkt!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 671
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 860
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 294
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Bråkande hundar
  • Valp 2025