Hur funkar en betesreducerare?

KonikNemo

Trådstartare
Vår isis är rund om magen och vår ponny behöver äta ganska mycket, har fina gräshagar som vi vill att dom ska gå i sommar.
Funderar nu på att sätta en betesreducerare på isisen, vill nu veta hur en sådan funkar, kan dom äta och dricka med dom, kan han ha den på hela dagarna eller lär man ta av den vissa timmar?
Viken modell tycker ni funkar bäst?

Kanske en fånig fråga men jag vet att ni alla sitter inne med mycket bra erfarenheter och kunskaper.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 072
Senast: Twirro
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 059
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: cassiopeja
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 574
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V