Hur fungerar kärlek?

Det där tror jag är så olika från person till person.

Jag har haft himlastormande kärlek och wow faktorn. Tyvärr höll det inte.

Jag är dock kär, Inte himlastormande och med wow känsla utan känslan av att den mannan jag har i mitt liv nu vill jag inte förlora. Jag vill vakna upp bredvid honom resten av livet

"När du träffar den rätta så kommer du att veta" - NJAAAA..... Så kategorisk får man nog inte vara. Återigen: Det tog tio år innan jag fattade! Fast nu vet jag ju iochförsig, och det finns inga tvivel alls. Hm.
Men det beror ju på hur man är som person och var i livet man är.
Om det finns någon slags förväntan hos dig att efter 3 dejter så ska du veta åt vilket håll du vill det ska gå så förstår jag om du inte "blir kär" - du är väl förmodligen för stressad för att känna något alls ;)

Exakt :D Jag tror mycket kommer ifrån alla himla frågor som man får från folk när man dejtar. Varenda gång jag varit på dejt med någon så har jag fått frågan av valfri vän/kollega: "Hur kändes det då, tror du att det kan bli något?" Och jag, dum som jag varit, har försökt känna efter innan jag svarar. Hur var det egentligen? Var det någon som jag kan se mig själv leva tillsammans med? Det har byggt upp någon form av bild inom mig som säger att man ska veta det. Känna det. "När du träffar rätt person så kommer du att veta" och så tänker jag efter, ger hen mig den känslan?

Döstressande. Jag har börjat svara "Vi hade trevligt. Det kommer nog dröja ett tag innan jag börjar fundera på vart det kan leda eller inte".

Men just dagar som idag, när jag fått upp lite förhoppningar om att kanske få känna kärlek igen, så blev det lite ett bakslag att känna mig så tom som jag gjorde i morse.

Det låter som det är viktigare för dig att bli kär än vem han är. Tycker du har fel fokus och det låter som ett bra recept på att aldrig bli kär. Att leta efter kärlek är inte att leva i nuet. Gå på date, ha kul med män och se vad som händer. Du kan inte forcera eller analysera fram kärlek. Blir du kär i någon så blir du det, och om inget händer så har du iaf haft kul och träffat trevliga människor. :)

Good on paper guys är sällan dem man faller för, det hjälper inte hur många rätt han prickar om det inte finns rätt kemi. Tänk om det vore så enkelt att man kunde välja ut någon med rätt kvalifikationer och bestämma sig för att bli kär i honom. :p

Min erfarenhet är att kär/kärlek inte är något som växer fram, men något jag känner direkt när jag träffar någon, att det finns något extra där. Som om det gnistrar när man rör varann (tex tar i hand, nuddar vid osv).

Det låter som det är viktigare för dig att bli kär än vem han är. Tycker du har fel fokus och det låter som ett bra recept på att aldrig bli kär. Att leta efter kärlek är inte att leva i nuet. Gå på date, ha kul med män och se vad som händer. Du kan inte forcera eller analysera fram kärlek. Blir du kär i någon så blir du det, och om inget händer så har du iaf haft kul och träffat trevliga människor. :)

Good on paper guys är sällan dem man faller för, det hjälper inte hur många rätt han prickar om det inte finns rätt kemi. Tänk om det vore så enkelt att man kunde välja ut någon med rätt kvalifikationer och bestämma sig för att bli kär i honom. :p

Min erfarenhet är att kär/kärlek inte är något som växer fram, men något jag känner direkt när jag träffar någon, att det finns något extra där. Som om det gnistrar när man rör varann (tex tar i hand, nuddar vid osv).

Mnja, både ja och nej. Alla singlar som jag umgås med, inklusive jag själv, drömmer väl lite om att få bli kära en vacker dag i framtiden. Det är nog naturligt. Då blir det väl så att man får drömma lite om kärleken i sig under tiden eftersom vi inte har den blekaste aning om vem hen kommer bli. Att säga att det är helt fel fokus och ett recept på att aldrig bli kär känns lite elakt och skuldbeläggande faktiskt. Jag försöker varken forcera eller analysera fram kärlek, som jag har skrivit väldigt tydligt så älskar jag livet som singel. Jag har varit på många dejter och haft väldigt roligt, och jag fortsätter gärna med det. Det ena behöver inte utesluta det andra. Att jag ibland längtar efter kärlek behöver inte betyda att jag inte lever i nuet. Man kan faktiskt göra både och :) Som jag skrev i ett svar tidigare så kände jag just idag ett behov av att ventilera vad jag kände när jag vaknade i morse. Det är inte representativt för alla dagar. På dig låter det lite som att man aldrig som singel får längta lite efter kärleken, för då gräver man sin egen grav?

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Nej, nu överdrev jag. Men jag känner mig ledsen idag och skulle behöva lite stöd. Jag har varit singel i 2,5 år efter uppbrottet med...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: skuggi
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 724
Senast: Shoreline
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka