Ungefär såhär 10 månader efter att den här tråden startades så kom jag och tänka på den igen. Jag har sedan sist dejtat ungefär 7 personer. Allihop fantastiska, enligt mig själv. Vi har haft personkemi, vi har haft ungefär samma drömmar om vad vi vill göra i livet. Dom har varit varma, stabila, omtänksamma. Men än har inte hjärtat slagit några volter. Inga svaga knän. Jag pendlar mellan att tycka att det är fullkomligt normalt att inte gå och bli kär hur som helst, det var ju trots allt bara lite mer än ett år sedan som jag var kär sist. En annan sida av mig funderar på om mitt lilla hjärta ruttnade och dog i samband med min expojkväns självmordsförsök (som många av er här hjälpte mig att komma igenom) och Mr. Skitstövel som figurerade i samma veva.
Just nu känns det som att jag aldrig kommer att bli kär igen, så jag behövde bara få skriva av mig lite. Jag träffade en kille för några veckor sedan som jag hade stora förhoppningar om. Han var allt som jag någonsin velat ha. Stilig, varm, driven, kärleksfull. Igår tog han med mig ut på middag. Vi satt sedan uppe i hans soffa hela natten och åt glass och pratade. Hade sex. Han får mig att känna mig så trygg och avslappnad, och han får mig att skratta. När jag vaknade i morse så kände jag absolut ingenting. Vi låg kvar i sängen alldeles för länge trots att vi både hade tidiga möten. Han gjorde kaffe. Jag hade väldigt trevligt, men kände mig lite som ett tomt skal.
Mina vänner säger att det är fullkomligt normalt och att jag faktiskt bara varit singel i 2 år, att det inte är så konstigt att man inte går och blir kär bara sådär. Och jag vet ju att dom har rätt. Men ibland, vissa dagar som idag, undrar jag lite vad som är fel med på mig. Vad som ska krävas för att min mage ska drabbas av fjärilar om inte ens hans som jag träffar nu är bra nog.