hur fungerar det?

NightRain

Trådstartare
det är så att min häst ska tävlas av en tjej i stallet i höst...han har aldrig tävlats förut.. hur går de till? de är tydligen en lokal tävling..

hon ville se mitt pass för att ta reg.numret för att kunna anmäla å kopia på passet eller vad de stod.. behöver man vara orolig för att de händer nåt om man ger ut kopia regnummer osv? behöver man vara orolig? som sagt har aldlrig varit med förut så jag vet ingenting om hur de fungerar när man ska tävla.. nån som man upplysa mig lite?

Sv: hur fungerar det?

Hästen måste läggas in i Tävlingsdatabasen (tdb), för att det ska gå att lösa licens på den och kunna anmälas till tävlingar. Det är det hon behövde regnumret till. Kan inte hända ngt för att du lämnar ut det, är offentliga uppgifter på både blup och tdb:).

Sv: hur fungerar det?

okej vad bra. kan alla hästar bli registrerade där ? även om dom inte har någon stam osv?

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 902
Senast: QueenLilith
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 923
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad