Hur förvarar ni era mediciner

Magnum

Trådstartare
Ja, hur förvarar ni era mediciner?
Har ni barn och förvarar ni något inlåst eller hur oåtkomligt förvarar ni det då?

Jag har en (stor!) korg med alla mediciner, plåster och det som hör till. Det finns inte ens chans att få plats med allt i ett vanligt badrumskåp och absolut inte i ett medicinskåp i form av de vanligaste man kan köpa. Det är alldeles för små... Korgen är ju huller om buller såklart och svår att hitta i :angel:

Förslag på bättre varianter?:idea:

Jag har de jag tar dagligen på nattduksbordet, enbart då jag annars glömmer bort att ta dem. Resterande (värktabletter, allergi etc) ligger i en stor necessär stående på golvet. Inte världens bästa system men jag har varken barn eller djur så det funkar tills vidare.

Vanliga värktabletter förvaras i en plåtlåda i medicinskåpet, och förvarar även plåster och dylikt löst i medicinskåpet.

Mina personliga mediciner har jag uppdelat i en liten dosett som jag förvarar i väskan, det är för att jag vissa veckor jobbar dag och då måste ta medicinen på jobbet. Virrig som jag är fann jag det mer smidigt att ha en dosett som jag sedan fyller på när den är slut. än att ha en karta här och en karta där. Förvarar de som inte är i dosetten i mitt nattduksbord.

Har en medicinlåda annars har i sängbordslådan och handväskan, har alltid med mig lactrase, värktabletter och medicin mot magkatarr/reflux

Lite överallt pga mina smärtproblem och behöver komma åt dem i alla rum. Mina barn rör dem inte om de inte hämtar åt mig.

Jag har en hel del mediciner,allt från alvedon till morfin och har nästan allt inlåst.En alvedonkarta ligger framme eftersom jag äter maxdos och vill ha dessa lättåtkomliga. Skåpet är rätt snyggt,för att vara ett medicinskåp och jag hittade det på Lidl en gång i tiden. Ett plåtskåp med frostad,låsbar dörr på ca 57x27x12.Skåpet sitter bakom köksdörren, i ett hörn och det syns knappt om man har dörren öppen.
Jag har två tonårspojkar och dessa vet att min medicin är livsfarlig men även om jag litar på dom så litar jag inte alltid på deras kompisar,tyvärr.
Jag skulle aldrig förlåta mig själv om mina eller andras barn/ungdomar kom över medicinen och därför så har jag det inlåst.

Jag är lika dålig som alla andra,i köksskåpet står imigran o naproxen,samma finns i handväskan, och resten ligger i en nessesär i städskåpet,utom plåster som finns i badrumsskåpet.
Och i hundrummet på en hylla i skåpet står en kartong med djurmed.

Lite överallt beroende på behov. De ligger där det är praktiskt. Sömnmedel bredvid sängen.värktabletter i väskan osv. Jag har inga barn och hunden rör inte burkar eller liknade och skulle inte ens röra tabletter om de så låg över hela golvet.

De jag inte tar så ofta ligger i en låda i skrivbordshurtsen, tillsammans med oöppnade askar/burkar av de andra medicinerna (det är ofta flera förpackningar på ett uttag). De dagliga medicinerna i en necessär plus uppdelade i en dosett samt i kylskåpet. Jag reser mycket och då är det bekvämt att bara kunna ta necessären så är jag säker på att få med mig allt.

Allt förbandsmaterial ligger i en Smartstorelåda som står inne på kontoret.

Har ni barn och förvarar ni något inlåst eller hur oåtkomligt förvarar ni det då?

Jag har en (stor!) korg med alla mediciner, plåster och det som hör till. Det finns inte ens chans att få plats med allt i ett vanligt badrumskåp och absolut inte i ett medicinskåp i form av de vanligaste man kan köpa. Det är alldeles för små... Korgen är ju huller om buller såklart och svår att hitta i :angel:

Plåster i en kökslåda, medicin, bandage, temp, lusbekämpning etc i en plastback i förrådet

i mitt medicinskåp i städskåpet går att låsa men olåst eller ja det är låst men nyckeln sitter i pga att jag inte har några småbarn då hade det varit låst . Sa sjuksköterskan:)

I ett av överskåpen i tvättstugan/groventren, den skåpsluckan är röd medans de andra är vita så det är ju lätt att se vilket som är medicinskåp. Men, här finns bara typ alvedon/ipren/treo och lite förbandsmaterial. Ingen av oss tar några receptbelagda läkemedel. Hade det funnits nyfikna barn hemma så hade skåpet givetvis haft ett lås men jag tycker inte det behövs nu. Kanske när jag eller maken blir dement...

Jag har många mediciner, så jag har delat in dem på följande sätt:
- att ha med i väskan i liten påse. Typ värkmedicin.
-används dagligen. De delas i dosett. Burkarna och dosett finns i en liten korg i en kökshylla.
-används, men inte så ofta. Härifrån fyller jag på påsen som jag har i väskan. Värkmediciner och sånt. Finns också i korg i kökshylla.
-används sällan eller aldrig. I en medicinlåda har jag lagt salvor och sånt som kan vara bra att ha. Plåster och sårvårdsgrejer och liknande. Lådan finns i ett skåp på toaletten.

Sen har jag lite smått i nattduksbordet. Och en liten medicinpåse på jobbet också.

Har tre stora hyllor i ett skåp med mediciner och allehanda tillskott. Sorterat efter vad det är för sorts mediciner (smärta, sömn, illamående etc) och tillskotten är sorterade i örter, mineraler, vitaminer, enzymer och diverse.

Har inga klåfingriga barn så är ej i behov av att låsa in mediciner, men jag låter dem aldrig ligga framme i fall djuren skulle få för sig att smaka.

Lite utspritt. :o

Något paket i badrumsskåpet. Något i ett köksskåp. Ett plaket ipren på skrivbordet. De SKA ligga i badrumsskåpet på medicinhyllan, men ibland ställs nya inköp undan någonstans och bor kvar där. :cautious:

De jag tar varje dag är i byrån bredvid sängen, utom en medicin som står i en bokhylla där jag har några plåtlådor med resten av medicinerna.

Har inga barn och inga som brukar hälsa på så känner inte att jag behöver låsa in medicinerna.

3 låds system.
1) oöppnade förpackningar.
2) öppnade förpackningar eller vb medeciner som ej används dagligen.
3) påbörjade kartor/burkar för dagligt bruk.

Liknande trådar

Ridning Efter att ha sålt min unghäst då jag inte hade tiden han behövde (han ville gå 6-7 dagar i veckan...),så sitter jag nu här några veckor...
Svar
15
· Visningar
1 755
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ Det som jag nämner i rubriken är något som jag totalt saknar. Jag går in för något med hull och hår men orkar aldrig gå ända in i mål...
2
Svar
22
· Visningar
3 306
Senast: Blomskan
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 208
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama