Sen, det där att alla hästar hoppar 90 felfritt som ingenting - uppenbarligen inte, åk till en lokal hopptävling så finns det massor av hästar som inte hoppar felfritt. Och då är det ju långt ifrån alla hästar som ens kommer så långt att de startar några hopptävlingar.
90 cm på lokaltävling är ingen måttstock eftersom det är där alla orutinerade ekipage/ryttare/hästar befinner sig. Det är ju steget innan man börjar tävla eftersom tävlingsklasserna startar först på 95 cm.
Nog om det. Jag tror att du just nu har låst dig och målat in dig i ett hörn när du tänker att ingenting är möjligt. Det finns många möjligheter men då måste man våga kliva utanför den vanliga lilla lådan.
Själv har jag en häst med diagnoser upp över öronen men trots PPID och spondylos så utvecklas vi hela tiden. Jag har fått tänka om och har valt att fokusera mer på dressyr eftersom hästen p g a ryggen inte ska behöva hoppa några högre höjder. Hon får dessutom inte tävla p g a att det är total karens på medicinen hon äter för PPID´n men hon är så himla fräsch så vi kör pay & jump/ride lite då och då för att skoja till det. Ibland får man helt enkelt leta efter möjligheterna och släppa begränsningarna.