Jag har hyrt rätt många hus genom årens lopp. Ett i Hult utanför Karlstad var bäst, men det blev till salu för en peng jag inte hade råd med då jag bott i närmare tre år. Hyresvärden sa det också - alla stannade länge där. Någon med ett fint yrke hade bett att få hyra det en "mellanperiod" i livet, men stannade tills dom fick bära ut honom - han dog hemma av hjärtinfarkt efter att ha bott där i elva år!. Han hade allstå tänkt köpa ett eget hus men trivdes så bra att han stannade livet ut. Det var ett inte speciellt stort timmerhus utan censtralvärme men med en rejäl kamin i mitten och i skortstenen var det extra rökgångar som värmde upp den så att det blev varmt i sovrummet på övervåningen också. Enda toan var på övervåningen så det var ju lite obekvämt. Men det hade en fin glasveranda och "frid i väggarna."
Det jag hyr nu är helt ok men hyresvärden hade tänkt bo här själv. Hon är en rätt ung och modern tjej så hon renoverade badrummet. Svart golv, vita väggar och en glas-skjutdörrs-duschkamin i hörnet. Jag känner mig inte vacker i den miljön och vartenda litet kattsandskorn på golvet lyser en i ögonen! Det + lite annat som jag inte skulle ha gjort i den här gamla stugan. Men hon är snäll och bryr sig inte så länge jag sköter huset o betalar hyran. En liten byväg går förbi och det är lugnt o fridfullt. Jag behöver inte vara rädd för att katten ska bli överkörd eller att någon granne ska vara otrevlig. Troligen så förlänger vi kontraktet och så stannar jag här några år till.
Det jag hyr nu är helt ok men hyresvärden hade tänkt bo här själv. Hon är en rätt ung och modern tjej så hon renoverade badrummet. Svart golv, vita väggar och en glas-skjutdörrs-duschkamin i hörnet. Jag känner mig inte vacker i den miljön och vartenda litet kattsandskorn på golvet lyser en i ögonen! Det + lite annat som jag inte skulle ha gjort i den här gamla stugan. Men hon är snäll och bryr sig inte så länge jag sköter huset o betalar hyran. En liten byväg går förbi och det är lugnt o fridfullt. Jag behöver inte vara rädd för att katten ska bli överkörd eller att någon granne ska vara otrevlig. Troligen så förlänger vi kontraktet och så stannar jag här några år till.