Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror ju på trauma, de flesta trauman täcks väl inte av A2. Men vill man ha en del begränsad livförsäkring så är det ju bra att den finns.Jag har min försäkrad för 65' i A1, det jag betalade för henne som 1-åring, men sen har jag 40' i A2.
A2 är ju mycket billigare och dör hästen i ett trauma, de flesta trauman täcks beroende på F bolag, så får man ju den biten utbetald också.
A2 känns lite bortglömd som försäkring men kan vara fin att ha om man vill ha lite högre i liv och ändå inte behöva betala hur mycket som helst.
Kanske var otydlig med vad jag kallar trauma. Benbrott eller stor sårskada.Det beror ju på trauma, de flesta trauman täcks väl inte av A2. Men vill man ha en del begränsad livförsäkring så är det ju bra att den finns.
Såhär säger Agria villkor ang trauman:
D Försäkringen ersätter inte om hästen dör eller avlivas på grund av skadorna i listan nedan. Undantagen gäller även om hästen avlivas på grund av djurskyddsskäl och oavsett vad som har orsakat skadan. Följande omfattas inte av försäkringen:
• skador i hals-, bröst- och ländrygg, förutom fraktur/fissur i benvävnad utan artrosförändringar
• hältor eller rörelsestörningar, förutom hälta eller rörelse- störning som beror på fång, fraktur, fissur, hovböld, hov- spricka eller spiktramp
• skador på senor, gaffelband, ligament eller leder, förutom avskuren sena, gaffelband och ligament orsakad av yttre våld.
• frakturer/fissurer i benvävnad som har tecken på artros- förändringar
Ja då ska man ha all rätt till ersättning på sin A2 försäkringKanske var otydlig med vad jag kallar trauma. Benbrott eller stor sårskada.