Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var kommer forskningen ifrån som de refererar till? Jag tyckte det var flera punktet i den där listan som gjorde att helheten kändes..tveksamt faktariktigDet här är intressanta fakta också.
http://www.10fakta.se/fysisk-attraktion/
" Onlinedejtandet har tagit hela världen med storm, minst sagt. Idag dejtas det mer än aldrig någonsin, och vi har utan tvekan internet att tacka detta för. Kvinnor hyser störst rädsla för att träffa någon från internet som är kortare än hon själv, medan mannen är rädd för att träffa en överviktig kvinna. Självklart är detta bara ett snittänkande, alla är vi individuella. Forskning har däremot visat att män som är 2,5 cm kortare eller mer än kvinnan har svårare att få till ytterligare en träff, medan kvinnor har svårare att få till en andra träff om de är bara nio kilo kraftigare än normalvikten för deras storlek."
Det kommer i alla fall från forskning och inte gissande .Var kommer forskningen ifrån som de refererar till? Jag tyckte det var flera punktet i den där listan som gjorde att helheten kändes..tveksamt faktariktig
Fast då måste man ju säga vilken forskning. Och inte bara "forskning". Dessutom behöver man ju fundera kring sidan dvs vem som ligger bakom den för att kunna värdera påståenden.Det kommer i alla fall från forskning och inte gissande .
Vilken forskning? Jag ser bara en lista som säger att det är fakta men visar inga källor på någontingDet kommer i alla fall från forskning och inte gissande .
Om man inte är kvinna så ja.Fast då måste man ju säga vilken forskning. Och inte bara "forskning".
Det här är intressanta fakta också.
http://www.10fakta.se/fysisk-attraktion/
" Onlinedejtandet har tagit hela världen med storm, minst sagt. Idag dejtas det mer än aldrig någonsin, och vi har utan tvekan internet att tacka detta för. Kvinnor hyser störst rädsla för att träffa någon från internet som är kortare än hon själv, medan mannen är rädd för att träffa en överviktig kvinna. Självklart är detta bara ett snittänkande, alla är vi individuella. Forskning har däremot visat att män som är 2,5 cm kortare eller mer än kvinnan har svårare att få till ytterligare en träff, medan kvinnor har svårare att få till en andra träff om de är bara nio kilo kraftigare än normalvikten för deras storlek."
Du sätter nivån direkt i den här tråden.. jag frågade om vilken forskning som låg till grund för påståenden i en lista som du refererar till som forskning för jag är intresserad. Jag vet inte varför du tycker att vara dryg och nedlåtande är ett bra svar?Om man inte är kvinna så ja.
Men snälla du... det handlar inte om kön..Om man inte är kvinna så ja.
Jag tänker mig att var och en får tolka det som fakta eller inte. Jag tror absolut att det är sant.
Sån var nivån i dejtingtråden.Du sätter nivån direkt i den här tråden.. jag frågade om vilken forskning som låg till grund för påståenden i en lista som du refererar till som forskning för jag är intresserad. Jag vet inte varför du tycker att vara dryg och nedlåtande är ett bra svar?
Om man inte är kvinna så ja.
Sån var nivån i dejtingtråden.
Jag svarade :Jag tänker mig att var och en får tolka det som fakta eller inte. Jag tror absolut att det är sant. Eller har du nån fakta som motbevisar ?
Jag tyckte hennes fråga var lite dryg. Hon fattade ju själv att det inte fanns referenser i artikeln till forskningen. Varför ställa en sån fråga då ?Om du tyckte att det var sandlåda så kan du ju själv välja om du är större än så eller inte.
Men det blir ju jättemärkligt om vi ska diskutera en frågeställning men vi ska inte basera det utifrån fakta och forskning och legitima belägg utan listor och åsikter och passiv aggressiva uttalanden utan något som helst underlag?Sån var nivån i dejtingtråden.
Jag svarade :Jag tänker mig att var och en får tolka det som fakta eller inte. Jag tror absolut att det är sant. Eller har du nån fakta som motbevisar ?
Sån var nivån i dejtingtråden.
Ja jag noterade att det inte fanns referenser i artikeln men eftersom du postade den så tänkte jag att du kanske hade koll på om dina påståenden faktiskt hade nån legitim basis någon annastans och kunde visa på det. Det blir jättekonstigt om man inte får ställa motfrågor om validiteten i uttalanden i en diskussionstråd.Jag tyckte hennes fråga var lite dryg. Hon fattade ju själv att det inte fanns referenser i artikeln till forskningen. Varför ställa en sån fråga då ?
Nej, men jag har flera gånger skrivit att man får bilda sig en egen uppfattning. Man kan avfärda den eller ta det som fakta.Ja jag noterade att det inte fanns referenser i artikeln men eftersom du postade den så tänkte jag att du kanske hade koll på om dina påståenden faktiskt hade nån legitim basis någon annastans och kunde visa på det. Det blir jättekonstigt om man inte får ställa motfrågor om validiteten i uttalanden i en diskussionstråd.