Jag hatar det här med blockpolitiken
(För övrigt så fattar jag inte hur det kunde anses vara rättvist med tre partier i ett block och fyra i det andra, jag har debatterat detta förut men jag vidhåller min åsikt fortfarande. Obegripligt! Dessutom så blir det bara ännu svårare att kunna samarbeta över partigränserna.)
Hursom... Det jag tänkte skriva var att jag provade aftonbladets valkompassen och fann den väldigt bra och hjälpsam! Jag hamnade som jag hade förväntat mig och man kunde läsa vad varje parti hade svarat på frågorna så jag kunde se vad de tyckte i de i mitt tycke viktigare frågorna. Tyvärr inget F! dock.
Jag har drivit alltmer åt vänster sen S verkar driva alltmer åt mitten. Vilket är synd, jag gillar deras grundideologi. MP har jag funderat på också men blev lite rädd av att de hamnade under gränsen vid senaste undersökningen, fast då är det ju egentligen viktigare att man röstar på dem... Klimatfrågan har ju nästan hamnat i skymundan med dessa andra extrema rörelser som vuxit fram samtidigt som det blir allt tydligare ett problem i världen.