Jag har nog nämnt det i tidigare trådar, men jag orkar sällan titta på debattprogram på tv, lyssna på olika tal eller liknande. Allt sådant känns för flummigt och ofta mer peka på andras nackdelar istället för att säga vad de själva vill. Jag hade älskat politiker som kunde ge raka svar på något någon gång, och som kunde ge ett rakt "ja" eller "nej" på en ja/nej-fråga istället för att komma med världens längsta utläggning som inte leder till något svar alls
Men, för att veta vad jag själv ska rösta på så gör jag olika tester på nätet. Det finns ju ett helt knippe sådana. Efter att ha gjort de jag hittar så brukar det vara något/några partier som alltid ligger i topp och något som alltid ligger i botten. Då läser jag på de "bästa" och de "sämsta" partiernas hemsidor för att se dels om det bra partiet faktiskt är bra, men också för att se hur det skiljer sig mot det som jag "inte borde" rösta på. Allt det där mitt emellan, det orkar jag inte läsa på om.
Dessa tester var komplett tokiga - refererat i annan tråd. Jag fick MP högst i SVTs test med svaren: "Kärnkraften ska byggas ut", "Flygskatten ska avskaffas", "Lägstalönerna ska sänkas", "Sverige ska gå med i NATO", "Sverige ska utöka samarbetet med EU", "Vinster i välfärden ska INTE förbjudas".
Så varning för dessa.