Hur förvara HÖ????

Jag trodde att saltet var till för att bilda en kemisk miljö som möglet inte trivdes i.
Alltså, inte för att stoppa fukten - för det går väl inte, men för att hindra trista möglet från att bildas i det fuktiga höet.
 
Precis!!
Det har du alldeles rätt i,mögelsvampar kan inte växa i en miljö som är för salt.Saltet kan inte eliminera fukten på något vis däremot skapar det en ogynnsam miljö för mikroorganismer.Tycker inte att vi har problem med mögel på vår skulle,men så bor jag på Öland och där är ganska bra klimat.Fukten blåser bort.Dessutom är där inga djur i lagårn under skullen,hästarna har vi i en annan del.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 664
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 273
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 998
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 895
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Fråga?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp