hur fodra dr ponny

M

mrjim

jag har en c ponny som är dr ber i slutet av april, nu är problemet att hon har fångkänningar (suck) något jag inte varit med om förr därför har jag heller ingen erfarenhet i hur jag skall hantera detta sto, undrar därför om något vet hur jag ska göra med fodring, vet tyckte jag helt skulle ta bort kraftfoder, är detta bra för fölis? jag har haft stoet i 3 år och hon har inte haft några problem innan. tillägger att det inte är kraftig fång, men hon känner tydligt av det. :cry:

Sv: hur fodra dr ponny

Mycket grovfoder och massor av lucern hade jag satsat på.

ok då ska jag prova med det, tycker det verkar lite med bara hö, visserligen är det kollat med väldigt bra värde men endå, Det andra stoet får ju en hel del med kraft nu.

ok då ska jag prova med det, tycker det verkar lite med bara hö, visserligen är det kollat med väldigt bra värde men endå, Det andra stoet får ju en hel del med kraft nu.

Om det är lite eller inte beror ju på vilka värden du har på höet.
En fånghäst bör inte äta spannmål eftersom det inte är bra för dem med stärkelse. Lusern som du redan fått tips om måste vara det bästa att lägga till. Det kan du ge mycket av. Sedan finns det ju tex betfor (också bra i alla fall utan blötvattnet), olja för mer energi, soja för mer protein. De två sista i mindre mängder.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 318
Senast: Ida94
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 323
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar