Hur flyttpackar man?

Det är en god idé! Tyvärr är jag inte tillräckligt begåvad för att bygga sådant! Men jag har tänkt på det flera gånger! Jag har nu de två hyllorna plus då hyllplan byggda på väggen, de kommer dock inte hänga med, vill inte se hålen i väggen i en lägenhet efter dem.... :eek: Plus att jag har böcker i två fönsterkarmar och även dubbla rader pocket på flera hyllor ;) Platsbyggda hyllor vore en bra lösning, även för Småfolket!

SÅ nedrans långt har jag inte ner till Nyköping om du skulle vilja ha hjälp att bygga. Kan McG och I_U åka till Uppsala för Buketräff så går det väl att åka motsatt håll för att bygga bokhylla?

Har ni ingen vaktmästare/fastighetsskötare, som kan ta ner dem åt dig? Med tanke på olycksrisken, får du själv klättra omkring för din chef för att ta ner dem? Jag hade inte tagit ner dem själv om jag kunde slippa, det är vaktis jobb.
Jag jobbar på ett statligt utbildningsföretag och det är bara jag på jobbet. Inga vaktmästare, ingen annan personal alls. Så ja, det blir jag som får klättra. Alternativt att jag frågar någon av de långa eleverna om han ( alla kvinnorna är korta) kan göra en insats.

Vaknade inatt och kunde inte sova och fick gå ner och skriva komihåglista. Det snurrade för mycket.

SÅ nedrans långt har jag inte ner till Nyköping om du skulle vilja ha hjälp att bygga. Kan McG och I_U åka till Uppsala för Buketräff så går det väl att åka motsatt håll för att bygga bokhylla?
Det är ju inte riktigt samma sak och det är ju något de gör av egen fri vilja, hoppas jag. ;)

Vissa saker kan jag be vänner och familj hjälp med, medan andra saker låter jag bli. Det är en hårfin gräns mellan att be om hjälp och att utnyttja någon annans kunskaper och den gränsen vill jag inte råka kliva över, för det är ju inte menat som att jag vill utnyttja någon annan. Det är ju inte det man har familj och vänner till för. :)

Och tack för att du erbjöd dig din hjälp, det var snällt! :)
Det är också lite det som är grejen, om man erbjuder sig frivilligt så vill man ju göra det, men om man måste fråga om hjälp så är det inte frivilligt längre. :)

Jag jobbar på ett statligt utbildningsföretag och det är bara jag på jobbet. Inga vaktmästare, ingen annan personal alls. Så ja, det blir jag som får klättra. Alternativt att jag frågar någon av de långa eleverna om han ( alla kvinnorna är korta) kan göra en insats.

Vaknade inatt och kunde inte sova och fick gå ner och skriva komihåglista. Det snurrade för mycket.
Men vad dumt att det är så! hoppas att du kommer på hur de sitter och att de är enkla att ta ner! Jag kan inget om sånt, brukar bara damma av dem försiktigt så de inte ska rasa i backen!

Fick du någon ordning på listan?

Eftersom @purity_666 tycker man ska uppdatera sina trådar så uppdaterar jag min nu. :D

NU ska jag flytta! Från mitt hus på 100 kvm till en lägenhet på 50 kvm. Och jag packar för fullt! Just nu äter jag dock och ser på The Walking Dead på tv.

Efter 11 år har jag glömt hur tråkigt och drygt det är att packa... köket, så när som på några tallrikar, bestick och glas samt matvaror, är nerpackat, kläder och lakan och sånt är i säckar och i kistorna och nu håller jag på med böcker. Sedan är det dags för barnens leksaker. Har redan fyllt min byrå med det som var där från början som jag rensat ut det jag inte behöver längre.

Något som gör mig mycket besviken är att min ena syster fick pallar, ved, bräder och okluven ved av mig, men trots tjat har hon inte hämtat mer än ett litet släplass av det. Jag har tjatat många gånger och i dag fick jag nog och gav bort det till en bekant som ville ha det. Jag tycker inte att jag gjorde fel, men lite dåligt samvete har jag allt. Speciellt då hon sagt att hon ska bygga staket av pallarna. :crazy:

Men det måste ju bort före torsdag ju för då ska jag lämna huset här. ville han inte ha det så hade jag fått slösa onödig tid på att ta rätt på det också.

Saker ska jag sälja, blir lite prylar som jag hoppas på att få en slant för.

Så, jag står alltså mitt i flytten just nu, och funderar på vilka möbler jag ska ha med mig och vilka jag inte behöver. :D Det är ju en tvåa så det blir snålt med plats och mamma tjatar på mig om att jag ska ta med både det ena och det andra, men jag delar inte hennes uppfattning känner jag :o;) Tur det är jag som slutligen är den som bestämmer!

Värst blir nog flyttstädningen här... fyyyyyyyyyyyyyyyy vad jag INTE ser fram emot det, som om det inte räcker att jag städar på jobbet ju!

Åh, ska du bege dig mot Nyköping (visst var det dit du vill flytta?) nu? :)

Ja, men inte riktigt där ännu, men i närheten :D En bra start! Men i stort sett lika långt dit i alla fall! Men det blir nog bra i alla fall! :) Men Nyköping kommer jag flytta till så fort jag får annan lägenhet, för jag kommer stå kvar i lägenhetskön.

Ja, det skiljer typ 1,5-2 mil eller så, så jag är ju skitnöjd och busstrafiken verkar vara skitbra!

Jag funderar dock på var jag ska sätta barnen i skola, i Nyköping direkt eller inte? Det är två olika kommuner och frågan ärhur de kommer dit så kanske är det inget att fundera på egentligen. Men då får de ju byta skola igen. Frågan är om det är bra eller om barnen faktiskt är med på det. De verkar verkligen tycka om den här tanken på att flytta. Jag har haft med dem i längtan till flytten hela tiden i stort sett, de har varit med på allt och det verkar som om vad jag än gör så är de nöjda.

Vi får se kanske. Första prioritet i den frågan är kanske att ta reda på NÄR skolorna börjar i sörmland, för det har jag inte koll på :D

Här i Strängnäs börjar höstterminen 20 augusti, vågar dock inte svara på om det gäller hela länet.

Aha vad bra! :) Jag ska kolla upp det, det är ju kommunvis antar jag. Där vi bor nu börjar de den 18 augusti.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka