Eftersom
@purity_666 tycker man ska uppdatera sina trådar så uppdaterar jag min nu.
NU ska jag flytta! Från mitt hus på 100 kvm till en lägenhet på 50 kvm. Och jag packar för fullt! Just nu äter jag dock och ser på The Walking Dead på tv.
Efter 11 år har jag glömt hur tråkigt och drygt det är att packa... köket, så när som på några tallrikar, bestick och glas samt matvaror, är nerpackat, kläder och lakan och sånt är i säckar och i kistorna och nu håller jag på med böcker. Sedan är det dags för barnens leksaker. Har redan fyllt min byrå med det som var där från början som jag rensat ut det jag inte behöver längre.
Något som gör mig mycket besviken är att min ena syster fick pallar, ved, bräder och okluven ved av mig, men trots tjat har hon inte hämtat mer än ett litet släplass av det. Jag har tjatat många gånger och i dag fick jag nog och gav bort det till en bekant som ville ha det. Jag tycker inte att jag gjorde fel, men lite dåligt samvete har jag allt. Speciellt då hon sagt att hon ska bygga staket av pallarna.
Men det måste ju bort före torsdag ju för då ska jag lämna huset här. ville han inte ha det så hade jag fått slösa onödig tid på att ta rätt på det också.
Saker ska jag sälja, blir lite prylar som jag hoppas på att få en slant för.
Så, jag står alltså mitt i flytten just nu, och funderar på vilka möbler jag ska ha med mig och vilka jag inte behöver.
Det är ju en tvåa så det blir snålt med plats och mamma tjatar på mig om att jag ska ta med både det ena och det andra, men jag delar inte hennes uppfattning känner jag
Tur det är jag som slutligen är den som bestämmer!
Värst blir nog flyttstädningen här... fyyyyyyyyyyyyyyyy vad jag INTE ser fram emot det, som om det inte räcker att jag städar på jobbet ju!