Det är ju en hel vetenskap att flyttpacka! Nåja, en halv då.
Nu är jag en envis och snål jäkel så jag undrar hur man flyttpackar så enkelt och billigt som möjligt. Jag har hört nåt om att bananlådor inte är bra, men varför är de inte det? Vi har tidigare flyttat med bananlådor, men det har ju bara varit några få mil (max 3) så då har vi ju kunnat köra fler gånger och inte behövt var så noga med hur det packats. Dessutom får man in ca 20 bananlådor i en Volvo 245a...
Nu är det dock 47,6 mil vi ska flytta. Är säckar bra till kläder och handdukar och sånt? Och allvarligt, det går ju åt lite fler lådor då och min datorskärm, t.ex. fyller ju bara den en låda
. Jag har två kistor, visst kan man prega ner täcken och kuddar däri? Eller flyttnissarna (däribland jag
) orkar nog inte bära den om den är för tung. Och hur packar man leksaker? BRIO trätågbana är ju rätt tung när den packats ner, likaså byggstavarna och klossarna och duplon och legot och alla småbilar och militärgubbar och .... Sedan är det ju min dator- tänk om den tappas?! Och mitt högtalarsystem som sladdarna har glapp nånstans, tänk om de trycks till så de inte går att användas alls, då GRÅTER jag och mina tavlor (t.ex. den som svärmor/svärfar en gång i tiden virkade..nej broderade var det nog) och min fina lilla skål jag fick i studentpresent, den med namn och datum i och de där kristallikörglasen jag fick av mor och svor på att vara rädd om för de är SKITgamla och hennes första och... ja ni fattar grejen.
Min bror glodde konstigt på mig när jag sa att vi får väl skruva sönder möblerna ordentligt så de inte tar onödig plats....
, vadå, det är väl bara att sätta ihop dem igen...eller??
Jag tror han kom ihåg att jag satte ihop dotterns lilla loftsäng från IKEA och INTE fick rätt på ribborna till den här sängen. Min då 11 åriga son fixade det på ett kick och jag fattade inget, hallå, hålen i ribborna satt fel och ribborna var ju för korta för att sitta i skenorna på sängen... eller inte...
Men hur gör man för att flyttpacka så att det bara verkar som om man flyttar med en resväska liksom?? Eller man kanske ska skita i allt och bara ta sina kläder och täcken och kuddar! Eller nej, mina böcker! Mitt älskade köksbord! Mina kistor! Tösens skolbänk! Min DATOR! Sonens Star Wars lego!
JAG VILL INTE FLYTTA!!!!!
Mög!!