Hur fästa skaklar på släde??

Mezcal

Trådstartare
Köpte mig en släde i sommras och nu har det äntligen kommit lite snö så tänkte ge mig ut på en liten tur.
Men nu när jag skulle ställa fram släden lyckas jag inte förstå hur skaklarna ska sitta, sätter jag dem så som jag trodde hamnar hålet för seltungan på fel håll.
Hoppas på snabba svar så jag hinner ut idag =)

slde.jpg

slde3.jpg

slde2.jpg

012.jpg

Sv: Hur fästa skaklar på släde??

Jag är verkligen usel på slädar, men jag har för mig att jag sett att man kan fästa skakeln i öglan på sidan av släden. Alltså den längst till höger på din sista bild.
Hoppas Nordtravare tittar in i tråden, han vet alldeles säkert hur du skall göra :)

skall jag alltså sätta skakeln ''innanför'' och sedan fast i öglan?
Ska springa ut och testa direkt

Testade, om jag sätter den så, står den utåt, dvs går inte att få den att sitta rakt framåt, Hmmm måste vara trög

Du menar här?

fste.jpg

Källkar att sätta under släden, dvs det blir en släde på riktigt! Vad ska du ha för överbyggnad? Tänk på att bakkälken ska dras i grimman och kunna röra sig bakot och framot lite i infästningen i flaket.

Kul med vinterföre är det!

Ptr

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 042
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 678
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 819
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka