Hur fasiken vågar man ta steget

Seabaz

Trådstartare
Till att starta eget?

Jag har en business idé och alla förutsättningar för det men hur vågar man satsa?

Ge mig lite solskenshistorier och mod!

Till att starta eget?

Jag har en business idé och alla förutsättningar för det men hur vågar man satsa?

Ge mig lite solskenshistorier och mod!

Nu vet jag inget i detalj om reglerna i Oz men som jag förstått det är de generösare än de i Sverige.

Se till att läsa på och planera hur redovisningen ska se ut (göra själv vs ta hjälp), formulera en ordentlig affärsplan (som naturligtvis kan modifieras med tiden), undersök förutsättningarna och ta inte in bara positiva argument utan även de negativa, se till att ha god koll på relevanta regelverk samt det viktigaste, sänk inte din egen ekonomi för att rädda företaget om det krisar. Dvs verkar det gå åt helvete så avveckla kontrollerat i tid, det är mycket bättre än en konkurs.

Jag har varit min egen sedan 2008 och det är roligt men tufft ekonomiskt ibland. För mig underlättar det att jag har inga fasta kostnader för företaget och låga kostnader generellt, dvs det kommer inte att bli en personlig konkurs eftersom jag inte har skulder i företaget (pengar till skatten sätter jag undan direkt när jag får in pengar på en faktura).

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 656
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 276
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 179
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 492
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar