Hur farligt???

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare plommomgurkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 671
P

plommomgurkan

Ifredags blev min häst jättelös i magen, gav han lite halm tänkte att det nog var vädret. Var inte mycket bättre på lördan frågade ridläraren om hagen han går i nä sa hon det finns inget där vi har plockat väck allt.
Ja ja men idag var han fortfarande lös i magen så jag gick ut å synade hans hage ...jovisst där fanns ekollon
Han går med tre andra hästar men de har inte reagerat....

Min fråga är hur allvarligt är det egentligen ska ju flytta han från den hagen till de fixat det men blir ju jätteorolig...
Please help:cry:

Sv: Hur farligt???

Ifredags blev min häst jättelös i magen, gav han lite halm tänkte att det nog var vädret. Var inte mycket bättre på lördan frågade ridläraren om hagen han går i nä sa hon det finns inget där vi har plockat väck allt.
Ja ja men idag var han fortfarande lös i magen så jag gick ut å synade hans hage ...jovisst där fanns ekollon
Han går med tre andra hästar men de har inte reagerat....

Min fråga är hur allvarligt är det egentligen ska ju flytta han från den hagen till de fixat det men blir ju jätteorolig...
Please help:cry:

Det finns fler rådar om ekollon - kolla den, jag tror att det kan vara farligt för hästar, ring vet och hör.
Jag har ialla fall hört om en ko som dog :eek:av att ha ätit ekollon

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 150
Foder & Strö Hej! Idag vaknade jag klockan nio av telefonen som ringer. Det är min ponny i stallet som har buksmärtor så jag åker genast ner och...
Svar
11
· Visningar
3 862
Senast: gloiredor
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
980
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 808
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter