Hur farligt är mögel?

pippilotta

Trådstartare
Hur farligt är det om en hund får i sig mögel, naturligtvis har jag inte tänkt att ge mina hundar något som är mögligt,men vill ändå veta hur farligt det är?
 
Sv: Hur farligt är mögel?

I "normala" ( :crazy: ) mängder är det inget som är farligt för hundar.
Kan ju bero på vad det är för mögel, men jag antar att du tänker på om de stoppar i sig en möglig bulle eller dylikt?
 
Sv: Hur farligt är mögel?

ja, jag tror att Wilma hade fått i sig något mögligt nu när hon blev magsjuk, finns ju en kompost på landet där vi var på helgen, sedan blev hon ju dålig efter det.
Det var min pojkvän som sa till mig igår att han sett henne där, det är därför som jag undrade.
 
Sv: Hur farligt är mögel?

Fast i en kompost finns det ju mer eller mindre ruttna saker :eek: och det är nog mer troligt at hon blev magsjuk av det än av mögel.
 
Sv: Hur farligt är mögel?

Jo iof, men han hade dagen innan kastat mögligt bröd där och hon älskar bröd överhuvudtaget, men visst i en kompost finns det mycket "gottigt" för en hund :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 803
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 865
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 199
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 682
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp