W
wannehavefun
Jag har en hona och jag vill ha kaninungar. Vet mycket om det och har nu bestämt mig! Men jag undrar hur man får tag i hane som hon kan para sig med? Tacksam, pma mig gärna om du har en i göteborg som du vill para
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men nu ÄR det så att det FINNS redan för många både hemlösa och avlivningshotade djur, varför ska vi inte ta hand om dom som finns innan vi försöker få fram ÄNNU FLER?
Så det du säger stämmer väl inte ritkigt aktuellt nu, att "om alla skulle sluta para så skulle vi inte ha några djur", NU har vi ett "överskott", och det är väl det som är NU som räknas, eller ska vi tänka på hur det hade kunnat vara?
Och att ta en kull "bara för att", det är inte så bra. Om man nu ska göra det tycker jag att man redan ska ha köpare klara innan kullen kanske ens är född. För då vet man vart kaninerna kommer hamna och man behöver inte "panikleta" ett hem till dom när dom är leveransklara. Och dom slipper bli bortskänkta på blocket.
Men nu ÄR det så att det FINNS redan för många både hemlösa och avlivningshotade djur, varför ska vi inte ta hand om dom som finns innan vi försöker få fram ÄNNU FLER?
Så det du säger stämmer väl inte ritkigt aktuellt nu, att "om alla skulle sluta para så skulle vi inte ha några djur", NU har vi ett "överskott", och det är väl det som är NU som räknas, eller ska vi tänka på hur det hade kunnat vara?
Sorry, slant på musen och tryckte på fel namn. Det var naturligtvis till mOdiga Korn som tyckte att ts skulle ha råd att vaccinera alla 10 kaninungarna.Jag vaccinerar inte mina djur heller.
Och jag förstod inte varför det där svaret var till mig?
Eller så kan man vara så grym som jag är. Har fransk vädur. De ungar jag inte säljer (stamtavla o hela baletten) går till bonden som äter upp dem...........
Precis, du är påläst osv nu. Jag får inte intrycket av att TS är så pass påläst osv för att vara "tillräckligt seriös" i mina ögon.
Nu är jag ju en kattmäniska, och inte insatt på kanin alls, men herregud, varför inte vaccinera?