Mikkan92-Vbg
Trådstartare
Hej! Är helt ny här inne och helt ny som hundägare! Jag har ett problem med min valp på 5 månader som inte kan låta bli och äta andras bajs ute på promenader. Hon vet att hon inte får göra det, går hon i koppel så låser hon käkarna och sväljer det helt och ser den skyldig ut, går hon lös så plockar hon upp det och springer iväg fort som fan och glufsar i sig det innan jag hinner fram. Avleda med godis funkar inte och inte heller leksaker, och jag vill ju att hon ska kunna nosa i naturen...
Jag skäller på henne när hon gjort detta och har hon varit lös så åker koppel på, borstar även tänderna på henne när vi kommer hem. Har haft fundering på munkorg vid promenader men eftersom hon är en Amstaff så tror jag alla kommer tro att hon är farlig (vilket hon verkligen inte är) så känns inte som ett bra alternativ... Hon har blivit RIKTIGT dålig i magen några gånger när hon gjort detta nämligen så det börjar bli ett ganska stort problem..
Tack på förhand!
Jag skäller på henne när hon gjort detta och har hon varit lös så åker koppel på, borstar även tänderna på henne när vi kommer hem. Har haft fundering på munkorg vid promenader men eftersom hon är en Amstaff så tror jag alla kommer tro att hon är farlig (vilket hon verkligen inte är) så känns inte som ett bra alternativ... Hon har blivit RIKTIGT dålig i magen några gånger när hon gjort detta nämligen så det börjar bli ett ganska stort problem..
Tack på förhand!