Hur får man carambola och papaya att mogna?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 991

Rosett

Trådstartare
Köpte med hemleverans och de är omogna :down: har lagt dem i fönstret men det kanske går att göra som med bananer, att lägga dem i en påse med ett äpple?
Nån som vet?

Köpte med hemleverans och de är omogna :down: har lagt dem i fönstret men det kanske går att göra som med bananer, att lägga dem i en påse med ett äpple?
Nån som vet?
Det funkar troligen. Om de itne är skördade alldeles för tidigt, men jag skulle prova med äpple.

Nån som vet?
Har inget svar på din fråga men blev nyfiken om du äter carambolen som en vanlig frukt? Brukar mest ha det som dekoration så har aldrig smakat på den och blev nyfiken 🙈

Har inget svar på din fråga men blev nyfiken om du äter carambolen som en vanlig frukt? Brukar mest ha det som dekoration så har aldrig smakat på den och blev nyfiken 🙈
Jo, jag äter den som en frukt. Inte så ofta eftersom den är dyr.
När den är omogen är den väldigt syrlig och som mogen lite åt det söta hållet. Man äter den med skalet på.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag vaknade härom morgonen stod min granne på min uteplats, utanför lägenheten (markplan), och glodde in genom mitt sovrumsfönster... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 409
Senast: jemeni
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
574
Senast: Twihard
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks... 2
Svar
35
· Visningar
2 434
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 296
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka