Hur får jag mitt drömmhus

Sv: Hur får jag mitt drömmhus

Hoppas att allt går i lås, kommer ju att bli en ypperlig start på stidierna i så fall!

Första banken sa nej. Pga att jag är ensam. (skall inte singlar få köpa hus?)

Så nu får jag försöka med nästa bank, eller hitta 150 snälla bukefalister som vill låna mig 1000 kr st

Första banken sa nej. Pga att jag är ensam. (skall inte singlar få köpa hus?)

Så nu får jag försöka med nästa bank, eller hitta 150 snälla bukefalister som vill låna mig 1000 kr st

Fast om banen säger nej så finns det ju en orsak? Kan bara hålla tumarna för att du får lån hos en annan bank:)

Baken som är tokig;) jag har idag hyra på 650€ i månaden som går galant. Medans baken tycker att jag inte klarar en lånekostnad på 500€ i månaden enligt deras beräkningar.

Konstigt. De ringde hem till mig från Aktia och ville ge mig lån då jag bodde ensam. De räknade lite och kom fram till att ge mig 150 000 €. Jag hade inte ens sökt lån. Fast det var inte ett speciellt billigt lån iofs, så jag var inte intresserad.

var handelsbanken ja lämna in till tidigare, nu väntar ja på offert från aktia (egen bank) så hoppas på bättre tur där i alla fall. Har ju tom lag in som egen klasul att om jag inte har stadigtvarande jobb 2017 så skall huset säljas. Så, fortsätt hålla tummarna.

Mäklaren ringde åt mig för en stund sedan, men hann ej svara, och nu har hon slutat för dagen. Hoppas att de inte är sålt nu. Kan inte du em-pirre gå och knacka på och säga att de skall sälja de billigt åt mig ;)

Vi får hoppas på Aktia nu då! :)

(Ser framför mig hur jag knackar på hos människorna och säger "Hej, en på hästforumet vill köpa ert hus, sälj det billigt:D )

:bump::idea:

men vist, de låter ju som en jättebra idee. ja kan bjuda på kaffe sedan i mitt nya hus

VARFÖR skall de alltid ta så länge för dem att kolla pappren, klicka in det via hemsidan deras. Kan väl inte vara så svårt att räkna och säga jo eller nej

Du får uppdatera genast du vet! Buke väntar... :D

Annonsen finns iaf inte kvar längre...

har varit tyst här då inget har hänt. banken tog så god tid på sig att tänka att huset blev sålt. fick i alla fall lånelöfte på en vettig summa så att jag inte behöver bo i slumområden i alla.

Gäller då (för att vara ännu mera ekonomisk) att övertala mig själv att jag och katterna klarar oss på 2 rum och kök

har varit tyst här då inget har hänt. banken tog så god tid på sig att tänka att huset blev sålt. fick i alla fall lånelöfte på en vettig summa så att jag inte behöver bo i slumområden i alla.

Gäller då (för att vara ännu mera ekonomisk) att övertala mig själv att jag och katterna klarar oss på 2 rum och kök

Tråkigt! Här väntar mäklarna oftast tills alla fått lånelöfte.

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 496
Senast: cherie
·
Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 789
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.