Hur får jag mitt drömmhus

vinkelina

Trådstartare
*lite fula ord* satt och kollade hus i går kväll. och så plötsligt fanns HUSET där. helt perfekt 4 rum och kök på ca 100 m2 plus stort uthus och garage. Tomt på 2000 m2 full med bärbuskar och jordgubbar. byggt på 30 talet, fönster bytta på 70 talet och taket åtgärdat på 2000 talet om jag fattade saken rätt. vedeldad spis i köket och brasa i vardagsrummet.

dessutom är det bara 6 km till stallet och ca 10 till skolan, rak väg åt båda hållen

Varför hittar man dyligt på fredagkvällen, slängde så klart iväg ett mail till mäklaren och vill ha visning snabbast möjliga. så nu måste jag gå hela helgen och oroa mig för att kanske nån annan med större pengabörs hinner före mig. vilken pina

Hur skall jag A lyckas vänta till måndag och B övertala säljarna att det är just mig som de skall sälja huset åt, ingen annan får ta det.

Sv: Hur får jag mitt drömmhus

Som säljare vill han oftast ha ut bästa möjliga pris för huset. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att sälja till första person som vill ha det.

Det blir väl budgivning?

Vad roligt att du hittat dit drömhus :) Blev lite nyfiken, vågar du lägga upp en länk till annonsen?!
Lovar att jag inte tänker "sno" huset av dig ;)

Sedan får jag nog lov att säga som förgående är jag rädd :(

Just de. Så ni kan gissa oron för att nån annan hinner före. Bara letat hus i fyra år

Haha, såg inte fören nu att du bodde i Finland ;) Hoppas du får bli den lyckliga köparen, huset ser riktigt fint ut :)

Vi ringde mäklare och fick en visning innan. Sen sa vi på plats att vi var intresserade och då ägaren var med pratade hon och mäklaren och kom överens om att vi fick ge 300 tusen över utpriset så blev det vårat! Då slapp vi budgivningen.
Men det är inte alla som vill släppa det så utan de vill ha en budgivning.

O, så spännande, jag håller alla tummar och tår och är vansinnigt avundsjuk att jag inte också har hittat mitt drömställe att köpa!

Lycka till! :bump:

Har du hört något från mäklaren? *nyfiken* :angel: (Och nej, du behöver inte oroa dig - jag är inte spekulant fastän det ligger nära :D)

Vilket mysigt hus! Hoppas att du lyckas få det :)

Det kan jag tycka är lite tråkigt med sveriges system (var inte så innan tydligen) att det ska vara budgivning hela tiden. Man vet inte riktigt som köpare vart priset kan sluta.

Fast kanske inte ska säga något, fick ge 100 000kr mindre än utgångspriset och killen fick ge 200 000 under begärda priset innan det gick ut på annons :)

Skall på visning idag så håll tummarna. Tydligen skall några andra oxå. Hoppas att de inte passar dem

Åh. Jag älskade det. Kan inte alla bukefalister göra en insamling åt mig. Kan bjuda på gratis övernattning

Alltså nu blir jag ju jättenyfiken. Förlåt ifall jag inkräktar på ditt privatliv, men med tanke på en annan tråd om banklån undrar jag hur du kommer att få lån/ha råd? Jag har förstått att du bor ensam, har häst och ska börja studera. Eller kanske du har ett stort sparkonto? :)

Vi som bor i din stad och båda har lön en bra bit över 2000 undrar hur vi skulle klara/få huslån...

Hmm. Kan ej komma på vilken tråd du menar, men kan ju dra de kort här i alla fall

Jo, har häst och skall börja studera. Men kommer att leva lyxliv som studerande. Pga min eds diagnos är jag beviljad omskolningsbidrag vilket motsvarar ca 90% av min lön idag. Utöver det får jag jobba 30% så kommer att ha ca 2000€ i handen efter skatt.

Baken räknar ut att boende får ta ca 35% av all inkomst. = 700€. Kommer att komma undan med ca 500€ i månaden om jag köper nu. Och är van att ha 200€ i handen till mat och bensin när allt annat är betalt, med husköp blir det ca 700-1000€ kvar till dessa utgifter.

Hoppas de räcker som motivation till banken.

Ahaa! Jag gissade att det var något sånt. Får man fråga vad du ska omskolas till?

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 496
Senast: cherie
·
Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 789
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.