Hur får jag den rostfria diskbänken riktigt blank och fin?

Philosophia

Trådstartare
Städtips önskas! Finns det något riktigt bra medel som man kan ha på diskbänken och i hoarna som inte resulterar i en "immig" och dassig yta? Jag vill att min diskbänk ska se ny ut.

Änglamark har både väldigt bra köksspray och badrumsspray. Badrumssprayen tar kalk bra, så ibland tar jag den på diskbänken, blir blankt och fint!

Bakpulver! Jag googlade i desperation i fredags morse inför att vår lägenhet skulle fotograferas, och hittade det tipset. Jag gjorde förvisso rent i diskhon men borde väl vara samma. Fuktade med en svamp, strödde över rikligt med bakpulver, väntade 1-2 min och gnuggade sedan med en fuktig svamp. Tog bort missfärgningarna busenkelt och gjorde hon skinande blank :)

Toalettrengöringsmedel typ WC Duck. Dosera det jämnt över hela bänken, låt det verka typ 10 min. Torka bort med mycket vatten och torka sedan torrt.

Brukar fungera bra på rostfritt, jag kör toalettrengöringsmedel i alla kök när jag städar och alla blir blanka och rena.

Annars finns det spray att köpa för just rostfritt och tja det är blankt och fint tills man råkar blöta ner hon.

När jag flyttstädar kör jag med spray för rostfritt material pga det ger ett "super rent" intryck av hela köket då.

Tack för alla tips! :bow: Jag börjar att testa med det som jag har hemma - WC duck och bikarbonat! Vi har inga problem med kalk, men de vanliga medlen för köket tycker jag inte ger någon fräsch yta utan en mer immig lite oljig yta. Kranen blir blank, men inte diskbänken.

Jag inser att det nog är repor som gör att det inte ser riktigt blankt ut. Finns det något som man kan använda för att eliminera repor?

Jag inser att det nog är repor som gör att det inte ser riktigt blankt ut. Finns det något som man kan använda för att eliminera repor?
Att inte använda sådant som repar eller polerar tex jif :-)
Repor blir det ju av användning men dumt att repa mer med medel

Liknande trådar

Hemmet Köpte mitt hus av ett alkispar. Mycket av det slitna och förstörda har jag fixat men ett par saker har jag låtit vara eftersom det...
Svar
10
· Visningar
1 021
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
356
Senast: cili
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar