Hur få tyst på katten?

R

rattalskare

Det är så att lille Baloo måste bo inne i mitt sovrum om nätterna, där har han mat, vatten korg och kattlåda. Men sover hellre hos mig. Det är så att så fort någon går upp på toaletten om natten så sätter han igång och skriker och vill ut. Finns det något sätt att få honom att lugna ner sig? Nu går det väl an men sedan när vi får grannar ovanpå kommer de garanterat att klaga. Kan jag avleda hans uppmärksamhet från att vilja gå upp och busa mitt i natten?

Anledningen till att han är instängd hos mig om nätterna är att han och Bagheera inte riktigt kommer överens. Och under natten kan man inte hålla koll på dem.

Därför vill jag ha råd om hur man avleder kattens uppmärksamhet.

:bow: :bow:

Sv: Hur få tyst på katten?

Ojoj! Hamnade på fel område. Kan någon moderator flytta den till "katt"?

Säga till övriga att nu kissar vi innan kl 23:00 sen ska det f-n inte vara någon upp på toa förän jag går upp:p

Min katt får sova i datarummet för han tycker det är roligt att springa runt och leka på natten. Anledning varför han sover där är för hundarna blir lite oroliga när han leker och dom ska sova. Han har lärt sig att när man stänger dörren till datarummet ska man sova!

Bara en nackdel. Jag går och lägger mig runt 22.00:p

Kan man inte stimulera honom till tsyt lek på något vis?

Jag tänker inte masa mig upp vid 05.00 varje morgon:crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 040
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
5 297
Senast: Tualma
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 776
Senast: AnneB
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 461
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar