Vet inte hur jag skall hjälpa och stötta min man mera, jag orkar inte och börjar själv bli smått desperat
Bagrund
Han sa upp sig från sitt arbete som personlig assistent i oktober 2016 då de blev för mycket trubbel på arbete och han mådde psykiskt dåligt. Har tidigare haft depressioner och får ibland kortare återfall. Vi får barn i december 2016. Under vårterminen 2017 sköter han sina studier klart och blir sedan föräldrarledig 15.5.2017 då jag pga vår ekonomi hoppar in och jobbar på mitt arbete. Det blir tyvärr en för stor belastning på mitt psyke och jag bränner ut mig.
Vi har hela tiden varit överens om att jag från oktober skall vara hemmaföräldern och han börja jobba. Nästan hela sommaren går utan att han söker jobb, först i augusti tar han tag i det. Försöker att inte stressa honom osv men känner mig själv stressad.
Han har ännu inte hittat något jobb, varit på ett par intervjuer men inget mer. Är svårt att hitta arbete som hör till utbildningen om man inte är beredd att flytta 50-60 mil vilket i nuläget inte passar oss då vi i så fall blir utan kontaktnät vilket vi är i stort behov av.
Finns dock skriande behov av folk inom tex äldreomsorgen, PA osv. Men de vill han inte jobba med. Som läget är nu hittar han ett jobb som verkar intressant, skickar en ansökan, väntar en månad (eller hur länge det nu tar) på om han får jobbet eller inte och först DÅ börjar han söka nästa.
Är det okej att puscha i detta läge eller vad gör man. De pengar vi får in idag täcker knappt vår hyra och mat och jag är tvungen att ta av mina sparpengar, sålt hästen (vi lever billigt, inga nöjen, inga nya kläder osv.)