Hur få bort smält och bränd plast från platta?

Singoalla

Trådstartare
Ja, någon som vet? Svinto? Skrubba? På varm eller sval platta? Några husmorstips? Något fyllo försökte värma mat kl. 4 inatt jag har ingen aning om vem :angel: Eller vad plasten kom ifrån.
 
Sv: Hur få bort smält och bränd plast från platta?

hehe, den t-shirten är det nog fler som har... :p
Värm plattan litegrann och skrapa bort det med t.ex baksidan av en kniv - se bara till att få bort det från kniven medan det är varmt/ljummet. Sen är det bara att brassa full värme på plattan och bränna bort resten.
 
Sv: Hur få bort smält och bränd plast från platta?

Tack för svar :D Det är knappt något kvar som går att skrapa bort, kanske en liten klutt. Annars är det bara typ.. missfärgat :D Så om jag drar på plattan på varmaste ett tag så kommer det bränna bort sig själv?
 
Sv: Hur få bort smält och bränd plast från platta?

*halvt kl*

...och öppna fönstret på vid gavel medan du bränner bort plasten! Bränd plast luktar f*n och ångorna är i allmänhet inte särskilt hälsosamma att andas in.

/hon som smälter plastskaftade bestick på löpande band... i nyktert tillstånd :angel:
 
Sv: Hur få bort smält och bränd plast från platta?

Har något vagt minne av att jag hettat upp och torkat av med hushållspapper när det smält. Borde funka.
 
Sv: Hur få bort smält och bränd plast från platta?

är det en glaskeramikhäll så är det enklast med lite värme och ett rakblad.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 839
Senast: Nixehen
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 872
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 613
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp