hur få bort rostfläckar på lakan?

Angua

Trådstartare
fick rostfläckar på mina nya, fina och inte helt billiga lakan första gången jag tvättade dem i tvättstugan :mad:
Nu är en egen tvättmaskin inhandlad och jag ska försöka få bort fläckarna från lakanen (vit satin). Ingen av mina annars så säkra källor farmor eller mormor hade några bra tips på hur man får bort just rostfläckar. Mamma funderade på om citronsaft eller citronsyra skulle fungera.

Någon som har tips, erfarenhet av att lyckas få bort just rostfläckar?

Sv: hur få bort rostfläckar på lakan?

Har inga tips, men tycker att tanken med citronsyra verkar lovande. Citronsyra tar ju bort rost på andra grejer, så det kanske är värt att prova?

Liknande trådar

Hemmet Jag har fram till ganska nyligen haft egen brunn. Vattnet var fruktansvärt gult. På den nivån att allt blivit förstört, jag har inte...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 809
Äldre Jag har köpt ett par ljusljusgrå Nike air inomhusträningsskor som jag hann ha i en dag innan jag lyckades få en blodfläck på ena skon...
Svar
10
· Visningar
14 612
Senast: Na_Polnoc
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 460
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rasvals-tråd
  • Valp 2025