Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Innan du fuktar eller har på något annat, gnugga lätt med YES diskmedel original, och skölj i ljummet vatten när du har gnuggat ut all oljan med ren Yes. minsta droppe vatten mm innan så är det när på omöjligt att få bort.
De använder ju diskmedel när de tvättar oljeskadade fåglar. Borde ju gå att gnugga in diskmedlet på fläcken och sedan tvätta som vanligt, om jackan inte kräver kemtvätt förstås. Jag har gjort så på jeans, men det är ju tåligare tyg.
Jag röstar också på galltvål. Jag fick hovtjära på min nya röda softshelljacka i våras och jag gnuggade in fläcken med flytande galltvål och fick bort allt.
Jag får i 9 fall av 10 bort olja ifrån kläder med ariel, helst flytande om det är på sådan känsligt material för då kan man förbehandla själva fläcken. Sambon får det ju mest på jeans och där kör jag med ariel pulver med förtvätt så går det oftast bort.
Skola & Jobb Såhär har jag gjort:
Kolla läget med kamraten. Går det trögt för personen hade jag informerat läraren om situationen ett par dagar innan...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.