Hur få bort motorolja från kläder?

Rie

Trådstartare
Fick i morse motorolja från nyöppnad flaska på min blå dunkappa, endast använd 5-6 ggr.....:cry:
Vad fungerar?

Sv: Hur få bort motorolja från kläder?

Innan du fuktar eller har på något annat, gnugga lätt med YES diskmedel original, och skölj i ljummet vatten när du har gnuggat ut all oljan med ren Yes. minsta droppe vatten mm innan så är det när på omöjligt att få bort.

Lämna in den till kemtvätten och hör med dem om de kan få ur fläcken. De brukar vara väldigt duktiga.

De använder ju diskmedel när de tvättar oljeskadade fåglar. Borde ju gå att gnugga in diskmedlet på fläcken och sedan tvätta som vanligt, om jackan inte kräver kemtvätt förstås. Jag har gjort så på jeans, men det är ju tåligare tyg.

Jag röstar också på galltvål. Jag fick hovtjära på min nya röda softshelljacka i våras och jag gnuggade in fläcken med flytande galltvål och fick bort allt.

Har provat med galltvål. Hur resultatet blev visar sig när det har torkat....
Håll tummarna....

Jag får i 9 fall av 10 bort olja ifrån kläder med ariel, helst flytande om det är på sådan känsligt material för då kan man förbehandla själva fläcken. Sambon får det ju mest på jeans och där kör jag med ariel pulver med förtvätt så går det oftast bort.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 190
Senast: Zacci
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 262
Senast: malumbub
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 589
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka